reklama

Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna

ICELAND.PL :: Islandia - strona główna portalu

ZANIM COŚ NAPISZESZ PRZECZYTAJ REGULAMIN  
JEŚLI KTOŚ CIĘ OBRAŻA LUB ŁAMIE REGULAMIN, NIE DAJ SIĘ SPROWOKOWAĆ, NAPISZ DO ADMINA!

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 

Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   

Dyskusja na temat przyczyn katastrofy w Smolensku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Off-topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zatroskany
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 2
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1220
PostWysłany: 31 Maj 2010, 10:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Konieczko napisał:
W ogole to jak przeanalizowac to co do tej pory powiedzial E.Klich (pomijajac jednak jego prywatne wycieczki wyrazajace JEGO OPINIE o analizie zjawisk rzeczywistych, to nalezy stwierdzic ze podstawowa przyczyna katastrofy byl... PECH.

Zabraklo bowiem 2 metrow wysokosci, a moze tylko jednego by samolot nie uderzyl w ta feralna brzoze, na ktorej stracil czesc skrzydla.

Wyjasnie bowiem ze pozniej ok. 60-70 % uderzenia niszczacego pochodzilo od tego ruchu obrotowego wokol osi podluznej spowodowanego utrata czesci skrzydla.

Gdyby nie to, samolot wznioslby sie ponownie, lub ladowal awaryjnie, ewentualnie uderzylby o ziemie "normalnie" czyli szorujac brzuchem po glebie i impakt pochodzilby wtedy tylko od ruchu postepowego z predkoscia ok 280 km/h. Bylaby szansa ze mniejsza lub wieksza czesc pasazerow przezyje.

Czyli wprost - gdyby nie to drzewo, katastrofy w ogole by nie bylo, lub miala mniejsze rozmiary.

"Zamachowcy" od meaconicngu musieli by zaprzac do pomocy sily nadprzyrodzone by tak oszukac system GPS by samolot wlasnie na odpowiedniej wysokosci, w odpowiednim momencie zawadzil skrzydlem o ta wlasnie konkretna brzoze. Byliby mistrzami wszechswiata w zamachach, umieliby chyba takze zestrzelic UFO lol

Jesli po przekroczeniu wysokosci 100m padla komenda "Odchodzimy", byc moze wszystko odbywalo sie zgodnie z planem.

To ze piloci w jakis sposob lekcewazyli wysokosciomierz baryczny moglo miec swoje przyczyny - np nie dowierzali czy dobrze zrozumieli kontrolera, lub tez wiedzieli ze wysokosciomierz ten reaguje z pewnym opoznieniem (co jest normalne w przypadku przyrzadow opierajacych sie na pomiarze cisnienia statycznego i dynamicznego ).

Obecnosc gen. Blasika nie wplywala na pewno dobrze na zaloge, np glupio bylo im sie zadawac jakies kolejne pytania kontrolerowi by sie upewnic co do cisnienia i warunkow podejscia.

Piloci najwyrazniej nie znali uksztaltowania terenu na podejsciu. Jest to z jednej strony brak profesjonalizmu, ale z drugiej nietrudno wyobrazic sobie sytuacje ze piloci laduja przeciez takze na lotniskach o ktorych nic nie wiedza, jesli zdarzy sie sytuacja awaryjna - przy skierowaniu na inne lotnisko niz bylo w planie, badz jakies konieczne miedzyladowanie. Wtedy obowiazek udzielenia wyczerpujacych informacji o warunkach podejscia spoczywa na kontroli lotow. Lotniska polozone w gorach maja czesto bardzo nietypowe podejscie i kontroler podaje cale mnostwo zalecen jak nalezy prawidlowo podejsc by ladowanie zakonczylo sie sukcesem.

Rosyjscy kontrolerzy nie moga o sobie powiedziec ze zrobili wszystko, by ulatwic pilotom zadanie.


Jak widac pod wplywem czesci faktow Konieczny opuszcza teorie spiskowe i jest na etapie szukania innych winnych: a to pech a to Rosjanie.

W tej sprawie jest jednak winna horrendalna glupota w wyniku ktorej zlamano najbardziej elementarne reguly pilotowania samolotow pasazerskich: przy widocznosci 50 m nikt sie nawet nie zbliza do lotniska. No a jak ktos chce przeleciec nad nim to
100 m jest absolutnym minimum. A jak ktos ignoruje wskazania wysokosciomierzy i systemu ostrzegawczego i schodzi na 20 m zeby zobaczyc przez okno czy jest ziemia to mamy horror.

Reszta to lancuch nietypowych wydarzen: naczalstwo siedzi za plecami, lotnisko wojskowe a samolot rzadowy wiec nie ma zwyklych regul zamykania go tylko dobre rady zeby ladowac na innym, no i mentalnosc pisomatolstwa zeby ladowac pomimo rad bo pewnie kryja sie za nimi sowieci ktorzy chca przeszkadzac w obchodach.

Co do pechowego drzewa to przypomina wioskowego pecha w Polsce jak to mlodzian kupuje buemwiaka ze szrotu i zaprasza kumpli na oblewanie. Obalom pare piwek i na probe ile wyciagnie. No i wyciaga lekko 180 tylko na wiejskiej drodze jest zakret i drzewo. A na pogrzebie ludzie gadajom fajne chopaki byli tylko pecha mieli bo to drzewo w zlym miejscu rosnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ansswis

Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 307
PostWysłany: 31 Maj 2010, 17:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zatroskany napisał:

Co do pechowego drzewa to przypomina wioskowego pecha w Polsce jak to mlodzian kupuje buemwiaka ze szrotu i zaprasza kumpli na oblewanie. Obalom pare piwek i na probe ile wyciagnie. No i wyciaga lekko 180 tylko na wiejskiej drodze jest zakret i drzewo. A na pogrzebie ludzie gadajom fajne chopaki byli tylko pecha mieli bo to drzewo w zlym miejscu rosnie.


i z tym musze sie zgodzic, nie ma czegos takiego jak pechowe drzewo, roslo tam pewnie kilkanascie lat, ladowalo nad nim dziesiatki jak nie setki samolotow i wtedy nikomu nie wadzilo. Byli za nisko ot caly pech.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Konieczko
Gość
PostWysłany: 1 Cze 2010, 10:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grupa 7. Przebieg lotu od momentu wejścia w strefę odpowiedzialności lotniska Smoleńsk Siewiernyj do początku ścieżki schodzenia

a. Na prośbę załogi wykonano "próbne" podejście do lądowania do wysokości podjęcia decyzji (100 metrów).

b. Zezwalając załodze na trzecie zawrócenie, kontroler poinformował, że od wysokości 100 metrów koniecznie trzeba być gotowym do odejścia na drugi krąg.


Raport jest niescisly. W przypadku operowania wysokoscia powinno byc jasno okreslone o jaka wysokosc chodzi , a najlepiej podac wszystkie trzy, jesli to ma byc raport komisji badajacej katastrofe a nie stenogram rozmow przy herbatce:
-wysokosc nad poziom lotniska
-wysokosc bezwzgledna nad poziom morza
-wysokosc chwilowa samolotu nad terenem

Odnosze wrazenie ze Rosjanie posluguja sie tymi wysokosciami w zaleznosci od potrzeb.

Jest to o tyle wazne , ze kontroler wiedzial duzo wczesniej o przekroczeniu wysokosci 100m
NAD POZIOM LOTNISKA

Natomiast komenda "Horyzont" padla kiedy samolot byl w niecce, wiec i tak byla bez sensu.

Gdzie byl kontroler jak samolot zaczynal kierowac sie w ten parĂłw ?

Rosjanie zaczynaja sie gubic. Myla im sie wysokosci, choc chyba znaja liczebniki po rosyjsku.
Powrót do góry
Konieczko
Gość
PostWysłany: 1 Cze 2010, 15:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te stenogramy to jakas prowokacja jest!

Przeciez tutaj jest budowane napiecie jak w kiepskim thrillerze - zaloga rozkojarzana, idealni winowajcy.

A mialo byc "W druga, dawaj w druga" i "Jezu,Jezu" na koniec.

A jest "Ku...wa, ku..wa"

I pewnie tak juz zostanie...
Powrót do góry
kl3m4

Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 37
PostWysłany: 1 Cze 2010, 19:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak czytam ten scenograf to mam wrażenie ze występują tam 4 nastolatkowie a nie doświadczeni poważni piloci Mad Z tego co słyszałem i czytam to panowie siedzący za sterami znali język rosyjski ze stenogramu wynika ze nie mieli nawet podstawowej wiedzy na jego temat. Takie podstawy jak "da swidania " to raczej 90% ludzi w ich wieku zna przecież tego się uczyli w szkołach . Poza tym nie ma najmniejszej reakcji ze strony kogo kol wiek z osób znajdujących się w kabinie pilotów na systemów ostrzegawczych takich jak TWAS. 12 razy podejmował alarm dźwiękowy i wydawał komendy Pull Up Pull Up . Mimo to nikt nie raczył tego zauważyć.

Albo ktoś chce nam pokazać jak wyglądają doświadczeni piloci i jak się zachowują albo to jest najpiękniejsze lanie wody jakie widziałem , tu nawet żadne wały nie pomogą.

Całe szczęście ze my Polacy mieszkający na wyspie powierzamy swoje życie pilotom innego pochodzenia niż polskie.

Konieczko coś się opuszczasz
Wink
Nie dajesz wyczerpujących informacji już Ci się znudziło prowadzenie gazetki spiskowej Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nigel
Reporter ICELAND.PL
Dołączył: 06 Lis 2004
Posty: 261
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 1 Cze 2010, 19:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W najprostsze scenariusze, które jednak wydają się być nieprawdopodobne trudno jest uwierzyć. Stąd te próby szukania spisków.

Katastrofy typu CFIT się jednak zdarzają i to zaskakująco często. Jestem w stanie zrozumieć, że scenariusz wielu z nich wyglądał jak "kiepski thriller".
_________________
Skandynawia - wortal raczkujący
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
zatroskany
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 2
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1220
PostWysłany: 1 Cze 2010, 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kl3m4 napisał:

Całe szczęście ze my Polacy mieszkający na wyspie powierzamy swoje życie pilotom innego pochodzenia niż polskie.
Konieczko coś się opuszczasz
Wink
Nie dajesz wyczerpujących informacji już Ci się znudziło prowadzenie gazetki spiskowej Question


No no koles idziesz w zawody z Koniecznym o rekord bzdetow w tym wontalu. Porownywanie tej katastrofy z pilotowaniem rejsowych samolotow pasazerskich i wyciaganie wnioskow co do polskich pilotw to rekord badziewiastego myslenia. Po pierwsze zaden samolot pasazerski nie dostal by zezwolenia na ladowanie w takich warunkach. Mozna by sie w tym tylko doszukiwac wplywu pisomatolstwa: dowodca chcial na sile wyladowac bo prezio zrobil opeer i prokurature pilotowi co nie chcial wyladowac w Gruzji. A na plecach siedzial mu glowny dowodca. Ale jak na razie dowodow na to ze byly bezposrednie pisomatolskie naciski nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zatroskany
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 2
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1220
PostWysłany: 1 Cze 2010, 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Konieczko napisał:
Raport jest niescisly. W przypadku operowania wysokoscia powinno byc jasno okreslone o jaka wysokosc chodzi , a najlepiej podac wszystkie trzy, jesli to ma byc raport komisji badajacej katastrofe a nie stenogram rozmow przy herbatce:
-wysokosc nad poziom lotniska
-wysokosc bezwzgledna nad poziom morza
-wysokosc chwilowa samolotu nad terenem

Odnosze wrazenie ze Rosjanie posluguja sie tymi wysokosciami w zaleznosci od potrzeb.

Jest to o tyle wazne , ze kontroler wiedzial duzo wczesniej o przekroczeniu wysokosci 100m
NAD POZIOM LOTNISKA

Natomiast komenda "Horyzont" padla kiedy samolot byl w niecce, wiec i tak byla bez sensu.

Gdzie byl kontroler jak samolot zaczynal kierowac sie w ten parĂłw ?

Rosjanie zaczynaja sie gubic. Myla im sie wysokosci, choc chyba znaja liczebniki po rosyjsku.


Niestety Konieczny na Rosjan winy sie nie da zwalic.
Przeciez ta koncowa faza miala blyskawiczne tempo a kontroler nie byl przygotowany ze zrobia taki numer. Sekundowe opoznienia w takim przypadku sa normalne.
Zaloga miala prawidlowe dane o wysokosci. Ignorowanie ostrzezen i zejscie ponizej 100 m to byl samobojczy manewr dowodcy a wszystko inne nie mialo juz absolutnie zadnego znaczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Konieczko
Gość
PostWysłany: 2 Cze 2010, 1:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://fakty.interia.pl/swiat/news/stenogramy-rosja-nie-potwierdza-autentycznosci,1487236

lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol

Zajebioza, Czesiu!

Czyli co to za stenogramy, jesli Rosja nie potwierdza i NIE POTWIERDZI ich autentycznosci ??

I gdzie w tych stenogramach rewelacje p.Klicha na temat odliczania do 20m ?
Powrót do góry
Konieczko
Gość
PostWysłany: 2 Cze 2010, 2:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zatroskany napisał:
Ignorowanie ostrzezen i zejscie ponizej 100 m to byl samobojczy manewr dowodcy a wszystko inne nie mialo juz absolutnie zadnego znaczenia.


Czyli szerzysz teorie spiskowa ze zamachowcem byl kpt. Protasiuk.

Moze wiesz jeszcze dla kogo pracowal?
-Oszczedzisz prokraturze roboty.
Powrót do góry
KO

Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 492
Skąd: z piekła
PostWysłany: 2 Cze 2010, 8:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Konieczko napisał:

Zajebioza, Czesiu!

Czyli co to za stenogramy, jesli Rosja nie potwierdza i NIE POTWIERDZI ich autentycznosci ??


To takie stenogramy na których Rosja napisała "Nie do rozgłaszania". Więc skoro zostały rozgłoszone, to Rosja się do tego nie zamierza ustosunkować.
_________________
(_!_)
o
0
O
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Konieczko
Gość
PostWysłany: 2 Cze 2010, 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zatroskany napisał:
Po pierwsze zaden samolot pasazerski nie dostal by zezwolenia na ladowanie w takich warunkach


Zatroskany, faldy w mozgu zanikly Ci juz calkowicie i szara masa zamienila sie w jednorodne g...wno ?

LOTNISKO NIE ZOSTALO ZAMKNIETE.
Kazdy samolot mogl podjac probe ladowania.

Ale Zatrossk po ekonomii stal sie nagle ekspertem od prawa lotniczego i szkolenia pilotow lol

------------------------------------------------------------------------------

A co do tematu:

W stenogramach nie ma zadnej najmniejszej chocby wzmianki o tym ze zaloga poslugiwala sie radiowysokosciomierzem.
Gdyby patrzyli na wskazania radiowysokosciomierza to w pewnym momencie wysokosc zwiekszylaby sie, kiedy wlecieli nad jar. Nic takiego nie ma, jest konsekwentne potwierdzanie znizania, wskazujace niezbicie ze poslugiwano sie wlasciwymi przyrzadami. W domysle znaczy to takze ze piloci znali uksztaltowanie terenu.

Koncepcja p. Klicha ze zaloga spanikowala po wleceniu nad jar i zwiekszyla opadanie nie ma zadnego potwierdzenia, podobnie odliczanie do 20m i opinia ze "zaloga byla swiadoma ze schodzi tak nisko".

Mamy wiec dylemat - albo dotychczasowy obraz katastrofy nie jest prawdziwy, albo stenogramy. Nie ma mozliwosci by jedno i drugie bylo prawdziwe. Jest jeszcze opcja ze i jedno i drugie nie jest prawdziwe, ale to juz taka wycieczka w strone logiki matematycznej.

Oczywiscie jak ktos ma g... w glowie, dopusci prawdziwosc wzajemnie wykluczajacych sie zdan.

Natomiast mozna podejrzewac ze prawdziwa przyczyna znalezienia sie za nisko byl blad w wprowadzeniu cisnienia, np 754 zamiast 745, jak mowi stenogram.

To ze pogoda sie pogarszala oznaczalo ze nadchodzil niz baryczny, a wiec cisnienie obnizalo sie.

Bledne wprowadzenie cisnienie spowodowalo bledne wskazania wysokosciomierza barycznego.

A w ogole, to po tych stenogramach wciaz jestesmy w punkcie wyjscia.
Powrót do góry
kl3m4

Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 37
PostWysłany: 2 Cze 2010, 10:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zatroskany napisał:

No no koles


Słuchaj chłopcze , kolesia to sobie znajdź wśród przyjaciół znajomych itp
A co do mojej osoby to się zastanów w jaki sposób się zwracasz
Exclamation Exclamation ExclamationTrochę Szacunku Kmiocie Exclamation Exclamation Exclamation
Dla mnie i innych uczestnikĂłw dyskusji

Wszech wiedzący zatroskany polaczku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JPMorgan
UĹťYTKOWNIK ZBANOWANY
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 215
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 2 Cze 2010, 11:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nigel napisał:
W najprostsze scenariusze, które jednak wydają się być nieprawdopodobne trudno jest uwierzyć. Stąd te próby szukania spisków.

Katastrofy typu CFIT się jednak zdarzają i to zaskakująco często. Jestem w stanie zrozumieć, że scenariusz wielu z nich wyglądał jak "kiepski thriller".


Czy nie za szybko zakwalifikowano do CFIT smolenskiej katastrofy?
Dochodzenie przeciez wciaz trwa.
Po przeczytaniu stenogramow stracilem wiare w wiarygodnosc Edmunda Klicha. Chodza pogloski ze forum pilotow lotnictwo.net.pl zamknelo temat za sprawa interwencji ABW.
Spiskowe teorie spiskowymi teoriami ale przeciez chodzi o prawde a ta sie wymyka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
siewa26
Ogłoszeniodawca zweryfikowany
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 814
Skąd: pUstka
PostWysłany: 2 Cze 2010, 17:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wdaje sie w dyskusje, mysle ze Konieczko przenalizuje rysunek:

http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5478079307548407618
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
nigel
Reporter ICELAND.PL
Dołączył: 06 Lis 2004
Posty: 261
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 2 Cze 2010, 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JPMorgan napisał:
nigel napisał:
W najprostsze scenariusze, które jednak wydają się być nieprawdopodobne trudno jest uwierzyć. Stąd te próby szukania spisków.

Katastrofy typu CFIT się jednak zdarzają i to zaskakująco często. Jestem w stanie zrozumieć, że scenariusz wielu z nich wyglądał jak "kiepski thriller".


Czy nie za szybko zakwalifikowano do CFIT smolenskiej katastrofy?
Dochodzenie przeciez wciaz trwa.


To Wikipedia przecież. Sam możesz być autorem 99,9% artykułów Wink
Natomiast definicja CFIT jest tak określona, że trudno się będzie temu przypadkowi z niej wydostać. Na razie nic nie wskazuje, że miałoby być inaczej.

JPMorgan napisał:
Po przeczytaniu stenogramow stracilem wiare w wiarygodnosc Edmunda Klicha. Chodza pogloski ze forum pilotow lotnictwo.net.pl zamknelo temat za sprawa interwencji ABW.
Spiskowe teorie spiskowymi teoriami ale przeciez chodzi o prawde a ta sie wymyka.


Temat na w/w forum dot. katastrofy był zamknięty przez pare dni, ale po opublikowaniu stenogramów znów jest otwarty. Co prawda, jakoś magicznie giną niektóre posty.
W którym momencie Klich okazał się być niewiarygodny?
_________________
Skandynawia - wortal raczkujący
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
zatroskany
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 2
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1220
PostWysłany: 2 Cze 2010, 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kl3m4 napisał:
zatroskany napisał:

No no koles


Słuchaj chłopcze , kolesia to sobie znajdź wśród przyjaciół znajomych itp
A co do mojej osoby to się zastanów w jaki sposób się zwracasz
Exclamation Exclamation ExclamationTrochę Szacunku Kmiocie Exclamation Exclamation Exclamation
Dla mnie i innych uczestnikĂłw dyskusji

Wszech wiedzący zatroskany polaczku


Hmm, gdzie jest reakcja moda bo rzuca sie tu czerwonymi obelgami?

Na przyszlosc nie wypisuj tutaj takiego badziewia jak o pilotach na wyspie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zatroskany
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 2
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1220
PostWysłany: 2 Cze 2010, 20:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Konieczko napisał:
zatroskany napisał:
Po pierwsze zaden samolot pasazerski nie dostal by zezwolenia na ladowanie w takich warunkach

Zatroskany, faldy w mozgu zanikly Ci juz calkowicie i szara masa zamienila sie w jednorodne g...wno ?
LOTNISKO NIE ZOSTALO ZAMKNIETE.
Kazdy samolot mogl podjac probe ladowania.
Ale Zatrossk po ekonomii stal sie nagle ekspertem od prawa lotniczego i szkolenia pilotow lol
------------------------------------------------------------------------------
A co do tematu:
W stenogramach nie ma zadnej najmniejszej chocby wzmianki o tym ze zaloga poslugiwala sie radiowysokosciomierzem.
Gdyby patrzyli na wskazania radiowysokosciomierza to w pewnym momencie wysokosc zwiekszylaby sie, kiedy wlecieli nad jar. Nic takiego nie ma, jest konsekwentne potwierdzanie znizania, wskazujace niezbicie ze poslugiwano sie wlasciwymi przyrzadami. W domysle znaczy to takze ze piloci znali uksztaltowanie terenu.

Koncepcja p. Klicha ze zaloga spanikowala po wleceniu nad jar i zwiekszyla opadanie nie ma zadnego potwierdzenia, podobnie odliczanie do 20m i opinia ze "zaloga byla swiadoma ze schodzi tak nisko".

Mamy wiec dylemat - albo dotychczasowy obraz katastrofy nie jest prawdziwy, albo stenogramy. Nie ma mozliwosci by jedno i drugie bylo prawdziwe. Jest jeszcze opcja ze i jedno i drugie nie jest prawdziwe, ale to juz taka wycieczka w strone logiki matematycznej.

Oczywiscie jak ktos ma g... w glowie, dopusci prawdziwosc wzajemnie wykluczajacych sie zdan.

Natomiast mozna podejrzewac ze prawdziwa przyczyna znalezienia sie za nisko byl blad w wprowadzeniu cisnienia, np 754 zamiast 745, jak mowi stenogram.

To ze pogoda sie pogarszala oznaczalo ze nadchodzil niz baryczny, a wiec cisnienie obnizalo sie.

Bledne wprowadzenie cisnienie spowodowalo bledne wskazania wysokosciomierza barycznego.

A w ogole, to po tych stenogramach wciaz jestesmy w punkcie wyjscia.


Konieczny nie rob tutaj baniek. Chodzi o to ze samolot dostal zezwolenie na zejscie do 100 m bo bylo to lotnisko wojskowe. Lotnisko cywilne byloby zamkniete i zaden samolot nie dostalby 100m. W takich warunkach swiadome i celowe schodzenie ponizej 100 m swiadczy o czystym szalenstwie pilota ktory se szukal pasa przez okno. Najbardziej szokujace sa tutaj glos nawigatora podajacego wysokosc i sygnaly alarmowe oraz brak reakcji. Spekulowanie o zlych danych z wysokosciomierza to piramidalna bzdura. Samolot celowo schodzil ponizej 100 m czego kategorycznie nie wolnow bylo robic a pilot nie zareagowal gdy nawigtora podal zgodnie z procedura "100 m odchodzimy" tylko obnizal dalej. Co bylo ponizej 100 m nie ma znaczenia bo to juz byl kryminal. Mozna se oczywiscie spekulowac ze gdyby nie pechowe drzewo to chlopaki by sie uratowaly ale to jest jak w tej historii o chlopakach testujacych bmw na wiejskiej drodze.

Stenogramy wyjasniaja wszystko z wyjatkiem dlaczego pilot byl tak lekkomyslny ale zapisu z jego glowy nie ma i nie bedzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Konieczko
Gość
PostWysłany: 3 Cze 2010, 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zatrosk, pilotowales kiedys samolot ?
Albo chocby model ?

Co Ty wypisujesz za bzdury czy myslisz ze na 100m samolot w tajemniczy sposob przerwie opadanie i zacznie sie lot poziomy lub zacznie sie wznosic jakby odbil sie od tajemniczej bariery, albo zostal tkniety czarodziejska rozdzka ?

Aby przejsc do lotu poziomego samolot wytraca jeszcze kilkadziesiat metrow wysokosci.

Ostatnia raportowana wysokosc wg stenogramu to 80m.

Piloci mysleli ze sa o ok 100m wyzej niz byli w istocie. Wskazuje to na blad we wprowadzeniu cisnienia (z powodu bledu we wprowadzaniu badz bledu w podaniu przez kontrolera)

Nie wiadomo co sie dzialo po komendzie odchodzimy i nie wiadomo reakcja na co byl okrzyk "Ku...wa".

Dla Ciebie wszystko jest proste i oczywiste, mysl tak dalej, zycie bedzie prostsze a Ziemia plaska.

Spekulacje na temat radiowysokosciomierza sa takze calkowicie wyssane z palca. Gdyby poslugiwali sie radiowysokosciomierzem, raportowanie wysokosci wygladalo by np tak :
200
150
100
120 - nagly wzrost
130
110
100

Nie bylby to ciag malejacy, jak jest w stenogramie.

A jesli samolot lecial "przesuniety" w pionie o 100m to kontrola o tym wiedziala i czekali co sie stanie pod koniec padlo "101 , horyzont" tak dla alibi zeby slad pozostal ze cos probowali zrobic.

Nie ma takze dotad zadnej wiarygodnej informacji na temat zwiekszenia opadania. To co publikowaly media byly to spekulacje nie fakty.

Nie bylo dotad zadnego raportu z badania skrzynek - czyli toru lotu w 3D w funkcji czasu, rozkladu sil i przeciazen i impulsow sterowania.

To co dotad opublikowano to zgadywanki.
Powrót do góry
darek 13
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 1 (dublowanie ogłoszeń)
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 682
Skąd: Z nie nacka
PostWysłany: 3 Cze 2010, 18:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla mnie to wyjaśnienie brzmi najsensowniej, jest zbierzne z dotychczasowym stanem wiedzy i doświadczeń.

http://fakty.interia.pl/raport/lech-kaczynski-nie-zyje/news/zaloga-tu-154-byla-pod-bezposrednia-presja,1488046

Jeśliby tak faktycznie było to mamy muowaną wyprowadzkę z Wawelu.
Pan Lech, w takim świetle byłby podejrzanym, o podrzeganie do zaniechania procedur bezpieczeństwa w ruchu lotniczym. Oraz o doprowadzenie do katastrofy lotniczej.
"Obym się mylił..."
_________________
Zrównoważona kobieta to wspaniały przyjaciel człowieka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Następny
Strona 13 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



SIGN PETITION FOR TRAVELLING WITH PETS ON ICELAND!
Kuchnia Azjatycka: chińska, tajska, indyjska, japońska, wietnamska itd.
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron