reklama

Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Gwna

ICELAND.PL :: Islandia - strona główna portalu

ZANIM COŚ NAPISZESZ PRZECZYTAJ REGULAMIN  
JELI KTO CI OBRAA LUB AMIE REGULAMIN, NIE DAJ SI SPROWOKOWA, NAPISZ DO ADMINA!

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UytkownicyUytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 

Zaloguj si, by sprawdzi wiadomociZaloguj si, by sprawdzi wiadomoci   

PROMOCJA ICELAND EXPRESS
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Gwna -> Newsy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastpny temat  
Autor Wiadomo
maelia566

Doczy: 16 Mar 2009
Posty: 13
Skd: Tarnów/Gardabaer
PostWysany: 16 Cze 2012, 11:39    Temat postu: zwrot pieniędzy za odwołany lot do Krakowa Odpowiedz z cytatem

Witam ! czy jet ktoś na forum,komu Iceland Express zwrócił pieniądze za odwołany lot do Krakowa?
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
domi
Go
PostWysany: 20 Cze 2012, 13:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy ma moze ktos numer do polki z iceland express
Powrt do gry
turboneta

Doczy: 15 Lip 2008
Posty: 1195
Skd: Gdańsk
PostWysany: 20 Cze 2012, 16:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Można przecież zadzwonić i poprosić o rozmowę z pracującą tam Polką.
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
gisli74

Doczy: 08 Lip 2011
Posty: 582
PostWysany: 6 Sie 2012, 13:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, że któryś raz z rzędu samolot IE ma 10-godzinne opóźnienie, a ludzie dalej chcą latać tymi liniami. To chyba prawda, że Polak nowe przysłowie sobie kupi - że przed szkodą i po szkodzie głupi.
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
redd
Zablokowany z powodu dublowania ogłoszeń
Doczy: 03 Lut 2012
Posty: 48
PostWysany: 6 Sie 2012, 13:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gisli74 napisa:
Ciekawe, że któryś raz z rzędu samolot IE ma 10-godzinne opóźnienie, a ludzie dalej chcą latać tymi liniami. To chyba prawda, że Polak nowe przysłowie sobie kupi - że przed szkodą i po szkodzie głupi.


ale w czym problem przeciez za kazde opuznienie powyzej 1,5 h placa jak chcesz to i do hotelu moga zawiesc glupi jest ten co niezna prawa pasażerów
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
gisli74

Doczy: 08 Lip 2011
Posty: 582
PostWysany: 6 Sie 2012, 14:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

redd napisa:

ale w czym problem przeciez za kazde opuznienie powyzej 1,5 h placa jak chcesz to i do hotelu moga zawiesc glupi jest ten co niezna prawa pasażerów


Nie rozśmieszaj mnie lol lol
No chyba, że pracujesz w IE, to musisz takie bzdety pisać bla
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
edwin kolanko

Doczy: 23 Lip 2011
Posty: 14
PostWysany: 25 Sie 2012, 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gisli74 napisa:
redd napisa:

ale w czym problem przeciez za kazde opuznienie powyzej 1,5 h placa jak chcesz to i do hotelu moga zawiesc glupi jest ten co niezna prawa pasażerów


Nie rozśmieszaj mnie lol lol
No chyba, że pracujesz w IE, to musisz takie bzdety pisać bla


Prawa pasażera dobrze jest znać, zwłaszcza w przypadku odwołania lub dużego opóźnienia lotu. Islandia należy do EOG i w takich przypadkach zastosowanie ma rozporządzenie (Wspólnoty Europejskiej) nr 261/2004.

Zgodnie z treścią orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawach połączonych C-402/07 i C-432/07 pasażerowie opóźnionych lotów mogą powoływać się na prawo do odszkodowania przewidzianego w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 261/2004, jeżeli przybędą do ich miejsca docelowego trzy godziny lub więcej po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego godzinie przylotu. Niemniej takie opóźnienie nie rodzi po stronie pasażerów prawa do odszkodowania, jeżeli przewoźnik lotniczy jest w stanie dowieść, że odwołanie lub duże opóźnienie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, to jest okoliczności, które pozostają poza zakresem skutecznej kontroli przewoźnika lotniczego. W innych przypadkach pasażerowie mają podstawę do żądania wypłaty następujących kwot:

- 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów;

- 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów; takie właśnie odszkodowanie wchodzi w grę w przypadku lotów do Polski.

- 600 EUR dla wszystkich innych lotów

Pisząc reklamację do linii lotniczej warto wspomnieć im, że: 1/ ETS w orzeczeniu ws. Wallentin-Herrmann orzekł, że usterka techniczna nie jest okolicznością nadzwyczajną w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia, 2/ ETS w orzeczeniu ws. Eglitis & Ratnieks orzekł, że przewoźnik planując loty powinien przewidzieć ewentualne nieregularności i powinien zapewnić środki w rezerwie, typu samolot zastępczy gdyby inny się zepsuł lub gdzieś utknął.

Zalecam stanowczość w egzekwowaniu swoich praw bo praktyka wielu linii lotniczych w rozpatrywaniu reklamacji wygląda mniej więcej tak: reklamacja -> spuszczenie na drzewo -> postraszenie -> poważne podejście do sprawy. Jeśli Iceland Express lub inny przewoźnik odmawia uznania reklamacji a Wy jesteście przekonani o jej zasadności, wtedy należy skierować pismo do islandzkiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (Flugmalastjorn Islands). Tam też można znaleźć decyzje w sprawie reklamacji, które były ostatnio rozpatrywane przez Urząd.

Dla zainteresowanych polecam również lekturę wątku poświęconego odszkodowaniom dla pasażerów na forum Lotnictwo.net.pl
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
gisli74

Doczy: 08 Lip 2011
Posty: 582
PostWysany: 25 Sie 2012, 22:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powodzenia w dochodzeniu odszkodowania przed islandzkim sądem, taką otrzymałem odpowiedź od IE.
I z całą pewnością nie skorzystam więcej z ich usług. I namawiam do tego każdego, kogo znam.
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
edwin kolanko

Doczy: 23 Lip 2011
Posty: 14
PostWysany: 26 Sie 2012, 0:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="gisli74"]Powodzenia w dochodzeniu odszkodowania przed islandzkim sądem, taką otrzymałem odpowiedź od IE.[/quote]

Zanim udasz się do sądu, radzę napisać skargę do Flugmalastjorn Islands lub do polskiego ULC, który przekieruje sprawę do islandzkiego odpowiednika. Takie sprawy trwają długo ale 400 euro piechotą nie chodzi.

Tylko za rok 2011 Flugmalastjorn Islands wydał ponad 25 decyzji nakazujących Iceland Express zapłatę odszkodowania - http://www.caa.is/Logogreglur/AkvardanirFlugmalastjornar/Farthegamal/

I na koniec dobra rada: informacje od przewoźnika zazwyczaj mają zniechęcić niezadowolonych pasażerów od nadawania dalszego biegu reklamacjom. Tak działają wszystkie biura obsługi klienta w liniach lotniczych o czym można przeczytać na wspominanym przeze mnie forum. Warto więc znać swoje prawa.
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
aadrianna

Doczy: 29 Lip 2008
Posty: 30
Skd: Reykjavik
PostWysany: 25 Lut 2013, 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hej, czy ktoś z Was orientuje się kiedy będzie i czy w ogóle będzie jakaś promocja na bilety w IcelanExpress czy tam Wowair?
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
kamqs

Doczy: 13 Pa 2009
Posty: 241
Skd: CK/KEFLAVIK
PostWysany: 25 Lut 2013, 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba?
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
Wywietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Gwna -> Newsy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Strona 18 z 18

 
Skocz do:  
Nie moesz pisa nowych tematw
Nie moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach



SIGN PETITION FOR TRAVELLING WITH PETS ON ICELAND!
Kuchnia Azjatycka: chiska, tajska, indyjska, japoska, wietnamska itd.
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron