reklama

Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna

ICELAND.PL :: Islandia - strona główna portalu

ZANIM COŚ NAPISZESZ PRZECZYTAJ REGULAMIN  
JEŚLI KTOŚ CIĘ OBRAŻA LUB ŁAMIE REGULAMIN, NIE DAJ SIĘ SPROWOKOWAĆ, NAPISZ DO ADMINA!

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 

Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   

WALUTY
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Różności dla Islandofilów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIEADAM

Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 1
PostWysłany: 24 Lip 2006, 18:01    Temat postu: Waluta. Odpowiedz z cytatem

Właśnie wróciłem z Islandii i mam do wymiany ISK. Jeśli ktoś byłby zainteresowany proszę o kontakt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
faret1969

Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1
Skąd: REYKJAVIK
PostWysłany: 26 Sie 2006, 15:34    Temat postu: Powitanko Odpowiedz z cytatem

Będąc w Poznaniu przejazdem w tym tygodniu widziałem kurs kupna ISK w kantorze znajdującym się w starym browarze, kurs ten wynosił 3,20 zł za 100 ISK, przypomne iz ostatni kurs euro na islandii gdy nabywałem euro wynosił 90,54 ISK za 1 euro,kurs ten jest z dnia 20 sierpnia,wiec łatwo wyliczyć różnice,co do kursu dolara nie wiem bo nie kupuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bodzio

Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 1
PostWysłany: 30 Sie 2006, 19:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam do zbycia korony islandzkie. Zainteresowanych proszę o kontakt na mój e-mail: podroznik27@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kozikozborn
Gość
PostWysłany: 3 Wrz 2006, 19:28    Temat postu: a no wlasnie Odpowiedz z cytatem

Nie wie ktos przypadkiem czy mozna wymienic korony gdzies w Szczecinie ?
Podeslalem ojczulkowi troche gotowki przez jednego typa ,ale sie zakrecil na lotnisku czy cos i nie wymienil ich na euro...a moj ojczulek bidulina nie moze ich nigdzie wymiecic ... sie jeszcze rochoruje ze stresu,pomocy !
Smile
Powrót do góry
nyczaj100
Gość
PostWysłany: 14 Wrz 2006, 13:09    Temat postu: Re: Kantor Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A skandalem należy nazwać niemożność wymiany w NBP niektórych popularnych walut takich jak np. ISK.


Muszę Cię zmartwić. ISK nie jest popularną walutą.

Cytat:
W końcu to stabilna europejska waluta.


Fakt, jest to waluta jednego z najwyżej rozwiniętych, ale jednoczesnie stosunkowo mało popularnych krajów.

Cytat:
Tak duży bank jak NBP mógłby nawet za odpowiednią prowizją wymienić swoim obywatelom tę walutę, szczególnie, że Polska sprzedaje dużo towarów na Islandię, a nasi rodacy stanowią tam największą grupę narodowościową po Islandczykach i pewnie łatwiej by im było przywieźć do kraju korony niż wymieniać je na Islandii na dolary (w ten sposób część pieniędzy zostaje na Islandii, a mogłaby zasilić budżet NBP).


Zgadza się, ale obawiam się, że te kilka tysięcy Polaków na Islandii to za mało by NBP opłacało się dołączyć ISK do walut wymienialnych. Nie sądzę by nie wymieniali ISK złośliwie. Myślę, że NBP po prostu nie chce kupować waluty, która mimo rosnącej popularności Islandii w Polsce i pewnych obrotów z Islandią jest jednak zbyt mało popularna i zapotrzebowanie na nią byłoby zbyt małe. Zwróć uwagę na to, że jeszcze do niedawna żaden polski bank nie oferował możliwości założenia rachunku w funtach brytyjskich (GBP), co mogłoby się przydać co najmniej kilkuset tysiącom Polaków. Myslę, że za jakiś czas pojawi się możliwość wymiany ISK ale tylko wtedy gdy obroty z Islandią będą na tyle duże by polskim bankom opłacało się w to wchodzić. Cóż obowiązują tu prawa ekonomii.
Powrót do góry
Jean Valjean

Dołączył: 11 Mar 2004
Posty: 456
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 3 Paź 2006, 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Korony islandzkie dostepne sa w kantorzew Galerii Mokotów, w Warszawie.
_________________
Uchodzić za idiotę w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
konrath

Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 127
Skąd: Kopavogi
PostWysłany: 5 Paź 2006, 11:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No niestety JV, jesli masz na mysli kantor Apollo w GM, to juz nie mają..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
konrath

Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 127
Skąd: Kopavogi
PostWysłany: 5 Paź 2006, 11:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A propos. Chętnie kupie większą ilość koron. kwestia dogadania. info: konrath@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bufetowy1980

Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 10
PostWysłany: 5 Paź 2006, 15:08    Temat postu: my way Odpowiedz z cytatem

na waszym miejscu nie wymienalbym bym zlotowek na korony islandzcie z prostego powodu po prostu szkoda na to czasu. mozna oczywiscie wziasc ze soba karty debetowe albo kredytowe ale wtedy przelicznik bedzie brany z gield swiatowych a na tym za dobrze sie nie wyjdzie. najlatwiej wziazc ze soba euro lub dolary tylko nie wymianiajcie ich od razy na lotniscku bo tutejszy kantor zazyczy sobie 10% prowizji od tej kwoty. a na islandii mozna placic rowniez innymi walutami niz korony np. euro, dolar(reszte wydaja w koronach) i wychodzi na to samo bo uzywaja przelicznika z tutejszych bankow. pozdo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Old Star

Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 226
Skąd: Down Town czyli z Miasta Daunów
PostWysłany: 5 Paź 2006, 19:15    Temat postu: Re: my way Odpowiedz z cytatem

bufetowy1980 napisał:
najlatwiej wziazc ze soba euro lub dolary tylko nie wymianiajcie ich od razy na lotniscku bo tutejszy kantor zazyczy sobie 10% prowizji od tej kwoty.


Na Islandii nie ma kantorów a na lotnisku znajduje się oddział Landsbankin - i nie wydaje mi się, żeby pobierał 10% prowizji.

Proszę ew. innych forumowiczów o sprostowanie, jeśli się mylę w tym drugim..

OS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
viking
User bywa złośliwy, IGNORUJ takie posty!
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 1747
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 5 Paź 2006, 20:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Na Islandii nie ma kantorów a na lotnisku znajduje się oddział Landsbankin - i nie wydaje mi się, żeby pobierał 10% prowizji.


Ja zawsze jak jade na wakacje to euro kupuje na lotnisku i nikt nigdy nie pobrał odemnie 10% prowizji.
_________________
Bardzo niewielu mężczyzn posiada klucz do serca kobiety, pozostali obywają się wytrychem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bufetowy1980

Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 10
PostWysłany: 6 Paź 2006, 13:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fakt troche sie zapedzilem z tym ze na lotnisku pobieraja 10% prowizji byla to informacja zaslyszana(od islandczyka) ale nigdy nie twierdzilem ze w islandii sa kantory.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
viking
User bywa złośliwy, IGNORUJ takie posty!
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 1747
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 6 Paź 2006, 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
fakt troche sie zapedzilem z tym ze na lotnisku pobieraja 10% prowizji byla to informacja zaslyszana


W ten sposób rodzą sie głupie plotki. Chocoaż by taka że od 1 października są wizy dla Polaków...
_________________
Bardzo niewielu mężczyzn posiada klucz do serca kobiety, pozostali obywają się wytrychem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
soley

Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 226
Skąd: HFJ
PostWysłany: 6 Paź 2006, 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a na islandii mozna placic rowniez innymi walutami niz korony np. euro, dolar(reszte wydaja w koronach)
To nie do konca jest prawda i radzilabym na to sie nie nastawiac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
O.E.
Opiekun Forum
Dołączył: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skąd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysłany: 6 Paź 2006, 23:10    Temat postu: Wymiana Odpowiedz z cytatem

Apropos banku na lotnisku, to powiem, że jak przyszło mi tam wymienić walutę (USD), to zjedli mi dużą część tego co sobie wyliczyłem.
Winę za to poniosła pani z Atak Car Renatl, która w e-mailach potwierdzała, że możemy zapłacić w dolarach (cena umówiona była w dolarach). Gdy przyjechaliśmy, okazało się, że pani jednak przyjąć może tylko ISK, więc szybko poleciałem do kantoru wymienić ok. 5000 zł (w USD) na ISK. Po tej całej operacji okazało się, że "brakuje" dość sporo. Dziś już nie pamiętam ile zjedli, ale mogło to być ok. 500 zł a może i więcej.
Nie wiem czy to kwestia prowizji (commision fee), czy tylko mają takie szeeeerokie widełki kursowe...
W każdym razie byłem wtedy bardzo zły, bo właściwie zostaliśmy przez kogoś oszukani (winę zrzucam na kogoś z firmy wynajmującej samochody).
Myślę, że teraz bym się nie dał i zapłaciłbym w dolarach i powiedział tej damie, że jak chce ISK, to niech sobie idzie i wymieni w "kantorze" na lotnisku Very Happy

Oczywiście zasady wymiany walut na lotnisku mogły się zmienić w ostatnich latach, więc moje informacje nie muszą być miarodajne...
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!


Ostatnio zmieniony przez O.E. dnia 8 Paź 2006, 15:39, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Jean Valjean

Dołączył: 11 Mar 2004
Posty: 456
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 8 Paź 2006, 15:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdy wymieniałem dolary w kantorze w Info Turystycznej w Reykjawiku, a dokladnie 100$, pani odliczyla mi 300 koron fee, nie informujac mnie oczywiscie o tym.

Gdy pozniej wymienilem tylko 20$ oplat dodatkowych juz nie bylo. Z tego wniosek, ze przy wiekszej ilosci oplata jest, przy malej juz nie.
_________________
Uchodzić za idiotę w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
fryda3l
Gość
PostWysłany: 29 Paź 2006, 23:22    Temat postu: koronki :) w polsce Odpowiedz z cytatem

kto wie jaki jest przelicznik ISK na PLN mi podano 1PLN = 35 ISK . . .
np kupujac bilet do polski w necie cena w PLN = 2600 pln kupujac w koronach = ok 50.000 ISK czyli nie wychodzi 1 = 35 ;/
kto mi pomoze bo sie pogubilem . . . .
Question
Powrót do góry
viraptor

Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 29
Skąd: 600 Akureyri
PostWysłany: 30 Paź 2006, 0:57    Temat postu: Re: koronki :) w polsce Odpowiedz z cytatem

fryda3l napisał:
kto wie jaki jest przelicznik ISK na PLN

Składniki:
- http://www.landsbanki.is/
- http://nbp.pl/
- kalkulator
Mieszamy i wychodzi:
87,67/3.8779 = ~22,60
I zwykle jest w takich właśnie okolicach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jean Valjean

Dołączył: 11 Mar 2004
Posty: 456
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 25 Gru 2006, 0:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

0,033 i 0,044

w G. Mokotów
_________________
Uchodzić za idiotę w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Radziol

Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 1
PostWysłany: 29 Gru 2006, 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troche ten watek nieaktualny, a potrzebowalbym wiedziec jak to teraz wyglada, czy warto brac pieniadze do skarpety i 2 razy zamieniac aby uzyskac upragnione korony islandzkie, czy moze raczej lepiej skorzystac z kart debetowych z konta zalozonego w polskim banku w walucie PLN?

Czy roznica pomiedzy jedna a druga forma jest duza, i jesli ktos zna dokladne dane, jak duza?

Z gory dziekuje za odpowiedz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Różności dla Islandofilów Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
Strona 2 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



SIGN PETITION FOR TRAVELLING WITH PETS ON ICELAND!
Kuchnia Azjatycka: chińska, tajska, indyjska, japońska, wietnamska itd.
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron