reklama

Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Gwna

ICELAND.PL :: Islandia - strona główna portalu

ZANIM COŚ NAPISZESZ PRZECZYTAJ REGULAMIN  
JELI KTO CI OBRAA LUB AMIE REGULAMIN, NIE DAJ SI SPROWOKOWA, NAPISZ DO ADMINA!

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UytkownicyUytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 

Zaloguj si, by sprawdzi wiadomociZaloguj si, by sprawdzi wiadomoci   

Tajemnicze zaginiecie samolotu lot MH370

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Gwna -> Newsy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastpny temat  
Autor Wiadomo
J.P.Morgan
=user usunięty na własną prośbę=
Doczy: 26 Mar 2014
Posty: 52
Skd: Antarktyda
PostWysany: 5 Kwi 2014, 10:55    Temat postu: Tajemnicze zaginiecie samolotu lot MH370 Odpowiedz z cytatem

A moze to wygladalo podobnie do katastrofy lot 522 w Atenach ?

http://www.youtube.com/watch?v=Ag_hbbbL7lk
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
J.P.Morgan
=user usunięty na własną prośbę=
Doczy: 26 Mar 2014
Posty: 52
Skd: Antarktyda
PostWysany: 5 Kwi 2014, 10:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tekst z Wikipedii:

Przyczyną katastrofy najprawdopodobniej był nieszczęśliwy zbieg okoliczności, związany z błędem inżynierów w czasie prac serwisowych w maszynie na ziemi oraz pilotów błędnie interpretujących sygnał alarmowy, uruchomiony na skutek dekompresji w czasie wznoszenia. W jej następstwie pasażerowie i załoga utracili przytomność. Pozbawiony kontroli samolot z góry skazany był na zderzenie z ziemią, co nastąpiło 3 godziny po starcie.
Dopiero odnaleziona druga czarna skrzynka została odesłana do Francji do analizy, w nadziei na pomoc w ustaleniu przyczyn katastrofy. Jak się okazało, urządzenie działało w czasie lotu prawidłowo, co po wypadku umożliwiło odczytanie danych dotyczących przebiegu lotu oraz zapisu głosów w kabinie załogi.
Drobiazgowe badania potwierdziły podejrzenie, że przełącznik sterujący układem wyrównującym ciśnienie tlenu wewnątrz samolotu, został omyłkowo pozostawiony przez mechaników serwisujących maszynę rano przed lotem w pozycji "manual" zamiast "auto". Położenie "auto" w normalnym locie odpowiada za konsekwentną zmianę ciśnienia tlenu wraz ze zmianą wysokości lotu, aby wewnątrz kabiny zapewnić dostateczną ilość tlenu dla pasażerów i załogi. W położeniu "manual" kabina nie utrzymuje sama stałego ciśnienia tlenu i musi być kontrolowana przez pilotów. W przeciwnym razie, wraz ze zwiększaniem wysokości lotu stopniowo spada ilość dostępnego tlenu, prowadząc do dekompresji i omdlenia ludzi znajdujących się wewnątrz samolotu. Piloci niestety niewłaściwie zinterpretowali uruchomiony sygnał alarmowy, który włączył się na skutek dekompresji w kabinie pasażerskiej samolotu i kontynuowali wznoszenie. Już po kilkunastu minutach na skutek hipoksji stracili przytomność i pomimo nawiązania łączności z kontrolą naziemną próbującą pomóc, nie potrafili już wykonać żadnych czynności, które mogłyby uchronić samolot przed katastrofą.
Przebieg katastrofy[edytuj | edytuj kod]
Pierwsze problemy pojawiły się o 10:30, kiedy to zawiodły próby nawiązania kontaktu z lotniskiem Elefterios Wenizelos. Po paru minutach piloci zgłosili pojawienie się problemów bazie w Larnace i był to ostatni kontakt z samolotem. Nie doszło do planowanego międzylądowania o 10:45 w Atenach, w odpowiedzi na to wysłane zostały dwa myśliwce F-16 z zadaniem zbadania sytuacji. O godzinie 11:18 pilotom F-16 udało się nawiązać kontakt wzrokowy z Boeingiem - odkryli nieprzytomnych pilotów za sterami samolotu. Katastrofa wydawała się kwestią czasu. Przez jakiś czas samolot utrzymywał się w powietrzu dzięki autopilotowi, który na skutek braku reakcji załogi utrzymywał go nad ateńskim lotniskiem. W istocie opóźniło to tylko zagładę. Piloci myśliwców zauważyli jakiś czas później w kabinie poruszającą się osobę. Mężczyzna ten sprawiał wrażenie, jak gdyby próbował przejąć kontrolę nad maszyną. Późniejsze badania DNA ciał znalezionych w kabinie dowiodły, że do kabiny pilotów wszedł steward Andreas Prodromous i to on usiłował sprowadzić samolot na ziemię. Dziś wiadomo, jak to się stało, że jedna osoba zachowała świadomość podczas, kiedy obaj piloci, reszta załogi i wszyscy pasażerowie byli nieprzytomni. Wytwornica tlenu zasilająca maski, które automatycznie pojawiają się nad wszystkimi fotelami w samolocie po przekroczeniu pułapu około 3000 metrów w razie dekompresji wystarcza bowiem tylko na kilkanaście minut. Steward natomiast posługiwał się przenośna butlą z tlenem (na pokładzie są 4 takie butle) i dzięki temu pozostał do końca przytomny. Ponadto był zawodowym nurkiem i żołnierzem sił specjalnych, a więc jego organizm był lepiej przystosowany do pracy w tak ekstremalnych warunkach. W czasie kiedy odważny mężczyzna wzywał przez radio słabym głosem "mayday" pomocy, próbował cucić 2 pilota oraz usiłował przejąć stery - lewy silnik zgasł na skutek braku paliwa. Wtedy to, samolot przechylił się na lewe skrzydło i runął na ziemię w pobliżu wzgórza Grammatikos o 12:04.
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
WielkiBialyKrolik

Doczy: 08 Cze 2008
Posty: 1422
Skd: Reykjavik
PostWysany: 5 Kwi 2014, 16:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale jak taki samolot uderza w wode to sie rozpada na duuuzo czesci, to moze by co znalezli, a dzie czarne skrzynki? nie pika sygnal przez jakie 30 dni?
_________________
"Najczęściej nadmierne wymagania w stosunku do kobiet mają ćwokowate oblechy. "
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
J.P.Morgan
=user usunięty na własną prośbę=
Doczy: 26 Mar 2014
Posty: 52
Skd: Antarktyda
PostWysany: 5 Kwi 2014, 17:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.bbc.com/news/world-asia-26902127

Dzis podali ze chinski okret namierzyl sygnal, ktory moze pochodzic z czarnych skrzynek samolotu MH370.

Ale opis katastrofy lotu 522 pod Atenami, pokazuje ze przy dekompresji i niedotlenieniu piloci moga sie zachowywac nielogicznie i niewlasciwie reagowac na proste, wydawaloby sie sygnaly.
A pomyslcie co by bylo, gdyby uznano to za atak terrorystyczny i rozkazano by zestrzelic samolot...
Niestety, w bagazu podroznym butli tlenowych nie mozna zabierac.

No i wciaz taka jest technika, jeden przelacznik nie w tym polozeniu i sto kilkadziesiat dusz idzie do Bozi...

Rest In Peace, passengers of all flights that crashed...
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
J.P.Morgan
=user usunięty na własną prośbę=
Doczy: 26 Mar 2014
Posty: 52
Skd: Antarktyda
PostWysany: 5 Kwi 2014, 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego teraz na Islandie plywam promem.
W razie katastrofy jest czas skoczyc kupic butelke Gammel Dansk i wypic Smile
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
gisli74

Doczy: 08 Lip 2011
Posty: 582
PostWysany: 5 Kwi 2014, 18:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No, ale to już dawno było. Co się Wam tak nagle przypomniało?
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
AlfaSierraPapa

Doczy: 04 Mar 2014
Posty: 4
PostWysany: 5 Kwi 2014, 18:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie to, ze dalej nic nie wiadomo co sie stalo z tym samolotem
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
gisli74

Doczy: 08 Lip 2011
Posty: 582
PostWysany: 6 Kwi 2014, 10:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ta też zaginęła i dalej nie wiadomo co się stało z jej samolotem

http://pl.wikipedia.org/wiki/Amelia_Earhart
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
WielkiBialyKrolik

Doczy: 08 Cze 2008
Posty: 1422
Skd: Reykjavik
PostWysany: 6 Kwi 2014, 17:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no jo, ale to troche dawno i samolot byl chyba troche mniejszy
_________________
"Najczęściej nadmierne wymagania w stosunku do kobiet mają ćwokowate oblechy. "
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
gisli74

Doczy: 08 Lip 2011
Posty: 582
PostWysany: 8 Kwi 2014, 18:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WielkiBialyKrolik napisa:
no jo, ale to troche dawno i samolot byl chyba troche mniejszy


No to mówię, że ten chiński też dawno i co to za ńus?
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
turboneta

Doczy: 15 Lip 2008
Posty: 1195
Skd: Gdańsk
PostWysany: 8 Kwi 2014, 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gisli74 napisa:
No, ale to już dawno było. Co się Wam tak nagle przypomniało?

Popierniczyło mu się i już się pogubił w tym czy szuka kobiety czy samolotu.
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
mechanik27
Wulgarny użytkownik, do zbanowania
Doczy: 06 Sie 2012
Posty: 71
Skd: Kołobrzeg , Rvk
PostWysany: 8 Kwi 2014, 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

turboneta napisa:
gisli74 napisa:
No, ale to już dawno było. Co się Wam tak nagle przypomniało?

Popierniczyło mu się i już się pogubił w tym czy szuka kobiety czy samolotu.
hah a co najciekawsze nie znajdzie jednego i drugiego
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
gisli74

Doczy: 08 Lip 2011
Posty: 582
PostWysany: 9 Kwi 2014, 18:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

turboneta napisa:
gisli74 napisa:
No, ale to już dawno było. Co się Wam tak nagle przypomniało?

Popierniczyło mu się i już się pogubił w tym czy szuka kobiety czy samolotu.


No faktycznie chyba już goni w piętkę. Miał wyjeżdżać z Islandii, ale jak zwykle u niego to chyba kolejna ściema Twisted Evil
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
Wywietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Gwna -> Newsy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie moesz pisa nowych tematw
Nie moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach



SIGN PETITION FOR TRAVELLING WITH PETS ON ICELAND!
Kuchnia Azjatycka: chiska, tajska, indyjska, japoska, wietnamska itd.
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron