Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastpny temat |
Typowy islandzki samochód to: |
Toyota Land Cruiser |
|
45% |
[ 35 ] |
Nissan Patrol |
|
14% |
[ 11 ] |
Ford Econoline |
|
9% |
[ 7 ] |
Volvo S40 :) |
|
2% |
[ 2 ] |
Aston Martin DB7 (musiałem - uwielbiam go jak Islandię) |
|
3% |
[ 3 ] |
Fiat 126 |
|
7% |
[ 6 ] |
Trabant |
|
12% |
[ 10 ] |
inny... |
|
3% |
[ 3 ] |
|
Wszystkich Gosw : 77 |
|
Autor |
Wiadomo |
| O.E. Opiekun Forum
| Doczy: 03 Lut 2004 | Posty: 2552 | Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa |
|
Wysany: 30 Lip 2005, 16:01 Temat postu: Ford Econoline |
|
|
Oj, chyba źle szukałeś... pamiętaj, że teraz te Fordy nazwyają się E (wersja zamknięta) lub F (pickup).
Z tego co pamiętam, to są dostępne wersje E z napędem na 4 koła (sprawdź w konfiguratorze na stronie www.ford.com ). Może to być opcja dodatkowa.
Z pewnością założenie kół 44 cale wiąże się z liftem (podniesieniem) zawieszenia - w USA są sprzedawane z pewnością gotowe zestawy do takich przeróbek. Dłuższe amortyzatory, specjalne sprężyny itd.
Oczywiście nie jest to już taki 100% oryginalny Ford, ale nawet jak w swoim samochodzie zmienisz opony, to przestaje to być oryginalny samochód.
Tu raczej chodzi właśnie o silnik o nadwozie, tak charakterystyczne dla Forda E.
Mało tego - widziałem mocniejszą przeróbkę Econoline'a - miał aż 6 kół! I napęd 6x6!! _________________ CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
|
|
Powrt do gry |
|
|
| einar
| Doczy: 06 Lut 2004 | Posty: 1182 | |
|
Wysany: 30 Lip 2005, 19:18 Temat postu: Re: Ford Econoline |
|
|
Odżajer Egzegeta napisa: | widziałem mocniejszą przeróbkę Econoline'a - miał aż 6 kół! I napęd 6x6!! |
Czy masz na myśli coś w tym rodzaju?
|
|
Powrt do gry |
|
|
| O.E. Opiekun Forum
| Doczy: 03 Lut 2004 | Posty: 2552 | Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa |
|
|
Powrt do gry |
|
|
| stopa
| Doczy: 05 Lip 2005 | Posty: 187 | Skd: Łódź |
|
Wysany: 30 Lip 2005, 22:33 Temat postu: Re: Ford Econoline |
|
|
[quote="Odżajer Egzegeta"]Oj, chyba źle szukałeś... pamiętaj, że teraz te Fordy nazwyają się E (wersja zamknięta) lub F (pickup).
Z tego co pamiętam, to są dostępne wersje E z napędem na 4 koła (sprawdź w konfiguratorze na stronie www.ford.com ). Może to być opcja dodatkowa.
---------
no szukalem i na tej stronie - sa wszystkie opcje - radia, ilosc siedzen wszyskie dlugosci i kombinacje a wersji z napedem 4x4 nie ma! ... i z tego co wiem wczesniej tez nie bylo... podejrzewam ze to co jezdzi po islandii (jesli sa 4x4?) to jakies lokalne zmoty z napedem z forda excursiona bo silniki i rozstawy osi podobne. Byc moze jest np jakas firma w okolicy ktora opracowala patent przerabiania oryginalow?Tak czy inaczej nie wiem czy to jest jeszcze econoline czy juz nie :wink:
----------
Z pewnością założenie kół 44 cale wiąże się z liftem (podniesieniem) zawieszenia - w USA są sprzedawane z pewnością gotowe zestawy do takich przeróbek. Dłuższe amortyzatory, specjalne sprężyny itd.
Oczywiście nie jest to już taki 100% oryginalny Ford, ale nawet jak w swoim samochodzie zmienisz opony, to przestaje to być oryginalny samochód.
---------
zadna z firm produkujacych auta nie oferuje oryginalnych zestawow do liftu swoich aut-zwlaszca do podniesienia az do kol o rozmiarze 44" ... jesli to zrobisz to nie licz na pakiet gwarancjny producenta |
|
Powrt do gry |
|
|
| O.E. Opiekun Forum
| Doczy: 03 Lut 2004 | Posty: 2552 | Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa |
|
Wysany: 30 Lip 2005, 23:15 Temat postu: Seria F |
|
|
stopa napisa: | no szukalem i na tej stronie - sa wszystkie opcje - radia, ilosc siedzen wszyskie dlugosci i kombinacje a wersji z napedem 4x4 nie ma! |
Trzeba było też spojrzeć na serię F, która różni się tylko nadwoziem (typu pickup), oto link:
http://www.commtruck.ford.com/CTW/vocation/Agriculture/ag_f250_350_2.asp
A skoro F-ki mają 4x4 to i pewnie można zamówić do "E".
Niestety strony internetowe producentów samochodów są na strasznie niskim poziomie w stosunku do kasy jaką ładują w różne bajery...
Rzadko kiedy można sobie na prawdę poszaleć z konfiguracją samochodu on-line.
Np. na polskiej stronie Nissana, przy konfigurowaniu Patrola GR właściwie wybór typowo off-roadowych akcesoriów jest mizerny, że nie wspomnę o fabrycznym lifcie do kół 38 cali, snorkelu i innych tego typu sprawach.
Ale za to można sobie wybrać kolor lakieru i obicia foteli. _________________ CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
|
|
Powrt do gry |
|
|
| einar
| Doczy: 06 Lut 2004 | Posty: 1182 | |
|
Wysany: 31 Lip 2005, 1:34 Temat postu: |
|
|
Dorzucę jeszcze jedno zdjęcie, żeby móc zobaczyć o jakiej sile 6 kołowej była przez chwilę mowa...
|
|
Powrt do gry |
|
|
| Steva
| Doczy: 20 Lut 2004 | Posty: 127 | |
|
Wysany: 31 Lip 2005, 9:07 Temat postu: |
|
|
Widzę, że dosiedliście swojego konika
Swoją drogą trzeba przyznać, że jest na czym pożądliwe oko zawiesić, ale Boże drogi! ile to kosztuje!!!
Ale z kolei takim rumakiem to nie straszne doły i góry, strumienie i brody, skały powulkaniczne wyrzeżbione w przeróżne formy, przepiękne ale niebezpieczne urwiska o krok od pokonywanej, najeżonej kamieniami, drogi, i stromej do tego stopnia, że dusza na ramieniu skowycze....
O matko i córko! ale się rozmarzyłam.... _________________ Jutro to dziś - tyle, że jutro |
|
Powrt do gry |
|
|
| Jola
| Doczy: 31 Sty 2004 | Posty: 1000 | |
|
Wysany: 31 Lip 2005, 12:28 Temat postu: |
|
|
Steva napisa: | ...ale Boże drogi! ile to kosztuje!!! |
Zaskakująco niewiele jak na takie monstrum. Nowe Econo kosztuje ok. 100 tys. zł. To w porównaniu z Patrolem czy innymi samochodami terenowymi jak za darmo! Oczywiscie zeby wygladalo tak jak te monstra trzeba w niego jego jeszcze sporo kasy włożyć.
A poza tym mozna kupic używanego Econka. Ceny takich (już wśród takich gigantów z 44'' oponami) w islandzkich komisach zaczynają sie od ok. 70 tys. Najdroższy jaki widzialam, to ten czarny na zdjęciu, które wkleilam powyzej - ponad 200 tys. ale ktoś go wypasł na maxa i w dodatku jest młodziutki. |
|
Powrt do gry |
|
|
| stopa
| Doczy: 05 Lip 2005 | Posty: 187 | Skd: Łódź |
|
Wysany: 31 Lip 2005, 15:11 Temat postu: |
|
|
i znow dorzuce swoje 3 grosze... :wink:
Econoline to jak na standardy amerykanskie najprzecietniejszy van a sama nazwa wskazuje ze ma to byc samochod ECONOmiczny zarowno przy zakupie jak i przy w uzytkowaniu. Islandzcy "inzynierowie" tez to zauwazyli i pewnie ze wzgledu wlasnie na dostepnosc tego auta zaczeli nad nim pracowac! Niestety poziom przerobek auta jest tak wysoki ze na pierwszy rzut oka mozna stwierdzic ze jest prawdopodobnie rowny, jak nie wyzszy od kosztu zakupu uzywanego standardowego econolinea. Tak wiec ja jednak pozostalbym przy wyborze sprawdzonego, standardowego auta terenowego - z napedem na 4 kola, reduktorem i solidna rama!... Prosze, nie gniewajcie sie za porownanie ale dla mnie to mniej wiecej tak samo gdyby przerobic np naszego LUBLINA w wersji osobowej na monstrum o 44" oponach... :wink: wszystko jest mozliwe - tylko po co wywazac otwarte drzwi :wink: |
|
Powrt do gry |
|
|
| stopa
| Doczy: 05 Lip 2005 | Posty: 187 | Skd: Łódź |
|
Wysany: 31 Lip 2005, 15:50 Temat postu: Re: Seria F |
|
|
Odżajer Egzegeta napisa: | stopa napisa: | no szukalem i na tej stronie - sa wszystkie opcje - radia, ilosc siedzen wszyskie dlugosci i kombinacje a wersji z napedem 4x4 nie ma! |
Trzeba było też spojrzeć na serię F, która różni się tylko nadwoziem (typu pickup), oto link:
http://www.commtruck.ford.com/CTW/vocation/Agriculture/ag_f250_350_2.asp
A skoro F-ki mają 4x4 to i pewnie można zamówić do "E".
Niestety strony internetowe producentów samochodów są na strasznie niskim poziomie w stosunku do kasy jaką ładują w różne bajery...
----
To bylaby kuriozalana sytuacja gdyby Ford nie wspomnial o wersji 4x4!
Wszyscy producenci chwala sie tym na prawo i lewo bo to bardzo dodaje prestizu i firmie i modelowi...
----
Rzadko kiedy można sobie na prawdę poszaleć z konfiguracją samochodu on-line.
Np. na polskiej stronie Nissana, przy konfigurowaniu Patrola GR właściwie wybór typowo off-roadowych akcesoriów jest mizerny, że nie wspomnę o fabrycznym lifcie do kół 38 cali, snorkelu i innych tego typu sprawach.
Ale za to można sobie wybrać kolor lakieru i obicia foteli. |
----
jak juz wczesniej pisalem producenci nie tylko nie produkuja tzw kitow do przerobek ale takze nie zezwalaja na ich stosowanie w swoich autach... wiec u dilerow mozesz zakupic jedynie elementy kosmetyki off-roadowej typu dodatkowa oslona silnika, orurowanie itp-elementy nie majace wplywu na sama konstrukcje pojazdu... |
|
Powrt do gry |
|
|
| lenny
| Doczy: 15 Mar 2005 | Posty: 216 | Skd: Keflavik/Reykjavik |
|
Wysany: 31 Lip 2005, 15:53 Temat postu: |
|
|
Osobiscie wolalbym np. Toyote Land Cruiser z 38" kolami (a taka wersje mozna zamowic u producenta...bez utraty gwarancji oczywiscie) m.in. z powodow, ktore wymienil stopa. Take 38" cali w aucie takim jak Land Cruiser w zupelnosci wystarczy na chyba kazda extremalna wyprawe, jak np. ta po Grenlandii w 99r.
http://arctictrucks.is/template3.asp?PageID=1051
Econoline jest za duzy, za ciezki, za dlugi i za wysoki oraz za bardzo zawodny w ekstremalnych warunkach...to slowa mojego znajomego islandczyka, ktory ma fiola na punkcie tego typu aut 4x4... |
|
Powrt do gry |
|
|
| stopa
| Doczy: 05 Lip 2005 | Posty: 187 | Skd: Łódź |
|
Wysany: 31 Lip 2005, 16:03 Temat postu: |
|
|
lenny napisa: | Osobiscie wolalbym np. Toyote Land Cruiser z 38" kolami (a taka wersje mozna zamowic u producenta...bez utraty gwarancji oczywiscie) m.in. z powodow, ktore wymienil stopa. Take 38" cali w aucie takim jak Land Cruiser w zupelnosci wystarczy na chyba kazda extremalna wyprawe, jak np. ta po Grenlandii w 99r.
http://arctictrucks.is/template3.asp?PageID=1051
Econoline jest za duzy, za ciezki, za dlugi i za wysoki oraz za bardzo zawodny w ekstremalnych warunkach...to slowa mojego znajomego islandczyka, ktory ma fiola na punkcie tego typu aut 4x4... |
dzieki za wsparcie!
...a gdyby nie temperatury to wybralbym willysa :wink: |
|
Powrt do gry |
|
|
| O.E. Opiekun Forum
| Doczy: 03 Lut 2004 | Posty: 2552 | Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa |
|
Wysany: 1 Sie 2005, 4:24 Temat postu: Terenówki |
|
|
lenny napisa: | Osobiscie wolalbym np. Toyote Land Cruiser z 38" kolami (...)
Econoline jest za duzy, za ciezki, za dlugi i za wysoki oraz za bardzo zawodny w ekstremalnych warunkach... |
He, he, he - za długi, za wysoki? A jak myślisz do czego przydaje się taki samochód? Do 2 h przejażdżki przez błoto i skały, by dojechać do cywilizacji?
Jak chcesz tylko sobie pojeździć i wrócić do domu, to owszem Nissan Patrol, Toyota Landcruiser, Jeep Cherokee itp. na kołach 38 lub 44 cale wystarczy w zupełności.
Ale jeśli chcesz spędzić w samochodzie trochę więcej czasu, chcesz zrobić film lub zdjęcia na deszczu i musisz przebrać się w samochodzie, to wtedy się okazuje, że właśnie duże auto daje możliwości, o które trudno w samochodzikach rekreacyjnych lub czysto przeprawowych.
Co do zawodności Econoline'a to trudno mi się wypowiedzieć, ale większość usterek można zawsze poprawić, że już nie powiem o przełożeniu nadwozia Eco do np. Patrola
Według mnie większość samochodów terenowych to szajs (włącznie z Eco)... ale trudno znaleźć coś na prawdę dobrego i uniewersalnego.
Dobrą konstrukcję ma Hummer (tylko H1), ale jest za ciężki.
To co klasycy off-roadu uważają za zaletę w zwykłym lesie (czyli sztywne osie w aucie), nie sprawdza się w górskim terenie jaki jest na Islandii.
Natomiast Hummer ma większy prześwit, a to daje większe możliwości.
Oczywiście konstrukcja staje się bardziej skomplikowana, a przez to by była bezawaryjna musi być na prawdę dobrze zrobiona i przez to droga
Samochód z kołami 44-calowymi ze sztywną osią ma prześwit tylko ok. 50 cm...
Stąd właśnie w zwykłych samochodach Islandczycy zakładają duże koła, bo tylko średnica może ich ratować przed najechaniem podwoziem na większy kamień lub skałę. (o ile jadą w teren).
Firma Arctic Trucks z Islandii przerabia prawdopodobnie samochody na własnej gwarancji.
Gdzie widziałeś ofertę, by Toyota fabrycznie mogła zamontować 38-calowe koła? Chyba, że widziałeś ich specjalny model o nazwie Megacruiser, który chyba ma nawet wszystkie koła skrętne
Tylko na Islandii Arctic Trucks (mają salony z autami terenowymi) zakłada większe koła, i to pewnie na własną odpowiedzialność; będąc i tak dealerem aut terenowych nie stanowi to dla nich problemu. Jeżeli ktoś ma znajomego w tej firmie niech podpyta
Swoją drogą to muszą być nieźli fachowcy, bo większość tych monstrów jeździ z ich logo (również chyba Econoline'y).
Może Redakcja przeprowadziłaby z nimi jakiś wywiad dla ICELAND.PL ? _________________ CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
|
|
Powrt do gry |
|
|
| O.E. Opiekun Forum
| Doczy: 03 Lut 2004 | Posty: 2552 | Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa |
|
Wysany: 1 Sie 2005, 4:51 Temat postu: Wsparcie |
|
|
stopa napisa: | dzieki za wsparcie! ...a gdyby nie temperatury to wybralbym willysa :wink: |
Hmmm, a można wiedzieć, czego wsparcie?
Wydaje mi się, że nie masz racji, bo nie wiesz o co w tym wszystkim chodzi. I stąd cała dyskusja...
Ja osobiście chętnie przerobiłbym Lublina na auto terenowe - o ile tylko miałby napęd na 4 koła, solidną ramę, snorkel, redukcję, automatyczną skrzynię itd.
Czy to się będzie nazywać Lublin czy Star, to mnie wsio rybka, dla mnie liczy się końcowy efekt, a nie nazwa.
Ale Ty chyba nie rozumiesz do czego ma służyć ten SuperEcono?
Bo czy do Willysa wsadzisz 10-cio osobowy team i przewieziesz i jeszcze w trudnych warunkach atmosferycznych będzie się można w nim przebrać...
Pomyśl, dlaczego właśnie Econo tak się niektórym podoba
A jak nie lubisz przerabianych samochdów to odsyłam Cię do oferty Unimoga - w wersji standardowej 4x4 lub 6x6 na dużych oponach z wyposażeniem wyprawowym... mały szkopuł to cena (siedmiocyfrowa) i konieczność posiadania prawo jazdy na ciężarówkę...
Jak już się zastanowisz, to wreszcie zrozumiesz, czemu gotowe do użytku (używane) islandzkie Econo 4x4, ze snorkelem na 44-calowych oponach w cenie ok. 100 tys. jest czymś całkiem kuszącym dla ludzi, którzy chcą większą ekipą wjechać w interior i pobyć tam kilka dni...
A jak miałbym tylko przejechać przez interior do jakiegoś (sam) hotelu to pewnie, że wziłąbym np. Jeepa Wranglera... _________________ CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
|
|
Powrt do gry |
|
|
| stopa
| Doczy: 05 Lip 2005 | Posty: 187 | Skd: Łódź |
|
Wysany: 1 Sie 2005, 8:32 Temat postu: Re: Wsparcie |
|
|
Odżajer Egzegeta napisa: | Ja osobiście chętnie przerobiłbym Lublina na auto terenowe - o ile tylko miałby napęd na 4 koła, solidną ramę, snorkel, redukcję, automatyczną skrzynię itd. |
wiec kup honkera - po co przerabiac?
a co do automatu - nie polecam - zamocz instalacje i koniec jazdy....
Odżajer Egzegeta napisa: | Bo czy do Willysa wsadzisz 10-cio osobowy team i przewieziesz i jeszcze w trudnych warunkach atmosferycznych będzie się można w nim przebrać... |
Odżajer!!!? Przerobmy autosana i wsadzmy 40 osobowy team z przebieralnią
Istnieja na swiecie samochody terenowe ktore moga przewiezc 10 osob z bagazem - chocby nawet ze stajni forda zeby daleko nie szukac - excursion czy expedition!
Islandzki SuperEkono bardzo mi sie podoba i nie mialbym nic przeciwko temu zeby sobie pojezdzic takim a zwlaszca po islandii!!! Twierdze tylko ze samochod ten w pewien sposob jest rodzajem "fantazji" mieszkancow wyspy - i chwala im za to bo lubie ludzi z fantazja!!! ze zwyklego (moim zdaniem na dodatek paskudnego) vana zrobili piekne auto!!
Odżajer Egzegeta napisa: | Pomyśl, dlaczego właśnie Econo tak się niektórym podoba
A jak nie lubisz przerabianych samochodów to... |
bardzo lubie przerabiane samochody, swoj tez ciagle przerabiam:)
chodzi mi wylacznie o pewna zasade - cechą pojazdow uzytkowych jest ich uzytkowosc. Nie robmy z Vana samochodu terenowego a z terenowki samochodu wyscigowego....
Odżajer Egzegeta napisa: | odsyłam Cię do oferty Unimoga - w wersji standardowej 4x4 lub 6x6 na dużych oponach z wyposażeniem wyprawowym... mały szkopuł to cena (siedmiocyfrowa) i konieczność posiadania prawo jazdy na ciężarówkę... |
za 100 000 jestes swobodnie w stanie kupic uzywanego unimoga nawet w wersji wyprawowej. Unimog to pojazd z najwyzszej polki w tej dziedzinie i porownanie to zupelnie nie jest na miejscu.
Mozesz tez sobie kupic GAZa 66 i jakbys sie postaral to za 40-50tys zrobisz z niego doskonala wyprawowke
Odżajer Egzegeta napisa: | A jak miałbym tylko przejechać przez interior do jakiegoś (sam) hotelu to pewnie, że wziłąbym np. Jeepa Wranglera... |
wbrew utartym opiniom zwykly wrangler prosto z salonu nie nadaje sie do jazdy w terenie - chocby opony - 215/75/15 o szosowym biezniku... :wink:
-------------------------------------------------------------------------------------
Tekst poprawiony przez admina: 01.08.2005. 14:57 |
|
Powrt do gry |
|
|
| lenny
| Doczy: 15 Mar 2005 | Posty: 216 | Skd: Keflavik/Reykjavik |
|
Wysany: 1 Sie 2005, 8:57 Temat postu: Re: Wsparcie |
|
|
Odżajer Egzegeta napisa: | Wydaje mi się, że nie masz racji, bo nie wiesz o co w tym wszystkim chodzi. I stąd cała dyskusja...
|
Wiesz co Odżajer, nie obraz sie...a mnie sie z kolei wydaje ze Ty zawsze wiesz wszystko najlepiej na kazdy temat i kazdego probujesz uswiadomic na tym forum i uparcie postawic na swoim, pomimo ze czasem Twoja argumentacja jest absurdalna i czasem az mnie smieszy...
I nawet nie bede sie z Toba wdawal w dalsze dyskusje bo to nie ma wiekszego sensu, skoro Ty i tak wiesz co jest lepsze a co gorsze...inni caly czas sie myla...
naprewde nie moglem sie powstrzymac... 8) |
|
Powrt do gry |
|
|
| stopa
| Doczy: 05 Lip 2005 | Posty: 187 | Skd: Łódź |
|
Wysany: 1 Sie 2005, 9:08 Temat postu: Re: Terenówki |
|
|
Odżajer Egzegeta napisa: | Dobrą konstrukcję ma Hummer (tylko H1), ale jest za ciężki.
To co klasycy off-roadu uważają za zaletę w zwykłym lesie (czyli sztywne osie w aucie), nie sprawdza się w górskim terenie jaki jest na Islandii.
Natomiast Hummer ma większy prześwit, a to daje większe możliwości. |
uuups
mysle ze najlepszymi pojazdami do jazdy po skalach sa pojazdy uzywane w zawodach Rock Crawlingu - w najwyzszej kategorii czyli pojazdow konstruowanych sa prawie wylacznie sztywne mosty!!!Powiem wiecej - aktualny mistrz ma zawieszenie na resorach piorowych
A Hummer nie nadaje sie do jazdy w zwyklym lesie;)
-------------------------------------------------------------------------------------
Tekst poprawiony przez admina: 01.08.2005. 15:02 |
|
Powrt do gry |
|
|
| einar
| Doczy: 06 Lut 2004 | Posty: 1182 | |
|
Wysany: 1 Sie 2005, 14:21 Temat postu: |
|
|
stopa napisa: | mysle ze najlepszymi pojazdami do jazdy po skalach sa pojazdy uzywane w zawodach Rock Crawlingu - w najwyzszej kategorii czyli pojazdow konstruowanych sa prawie wylacznie sztywne mosty!!! |
No dobrze... Ale Odżajer mówiąc o tego typu dużych autach terenowych miał na myśli samochody nadające się na Islandię. Econo - idealne do jazdy po islandzkich drogach, bezdrożach, brodach etc. Można na Islandii bez problemu spotkać podwyższone autobusy na terenowych kołąch, które bardzo dobrze sobie radzą i pasażerowie w większych grupach mają okazję dojechać w niedostępny dla zwykłych samochodów teren.
A trudno mi sobie wyobrazić w miarę wygodne podróżowanie pojazdami z Rock Crawlingu. Rozmowa więc jest nieco bezsensowna... Owszem na Islandii lepiej jeździ się na islandzkich kucach ale ktoś mógłby przekonywać, że wielbłądy są lepsze, bo mają naturalne magazyny wodne :wink:
P.S. Stopa - jeżeli kogoś cytujesz to musisz to robić dokładnie. Nie ma sensu cytować kilkudziesięcio-zdaniowej wypowiedzi, po to, żeby odpisać komuś jednym zdaniem.
Musisz napisać [ quote = " nick osoby cytowanej " ] tekst cytowany [ / quote ]
Oczywiście wszystko w jednym ciągu... Możesz też skorzystać z najprostszej opcji - "cytuj" ale wtedy nie odpowiadaj w treści tekstu cytowanego... |
|
Powrt do gry |
|
|
| Jola
| Doczy: 31 Sty 2004 | Posty: 1000 | |
|
Wysany: 1 Sie 2005, 15:09 Temat postu: Re: Wsparcie |
|
|
stopa napisa: | chodzi mi wylacznie o pewna zasade - cechą pojazdow uzytkowych jest ich uzytkowosc. Nie robmy z Vana samochodu terenowego a z terenowki samochodu wyscigowego....
|
Zastanów się.. Nikt by nie przerabiał gdyby nie musiał. Gdyby były idealne terenowe vany za rozsądną cenę, to nie trzebaby było przerabiać Econo! Zazwyczaj tak jest (nie tylko z samochodami), że różne produkty mają swoje wady i zalety, żaden nie jest idealny i chciałoby się połączyć dobre cechy z różnych wyrobów i stworzyć w miarę idealną dla siebie rzecz.
Wiem o co chodzi Odżajerowi, bo ja też wyrobiłam sobie takie zdanie po podróżach po Islandii. Nawet dla dwóch osób, standardowej wielkości terenowe auto nie za bardzo wystarcza na taką wyprawę. Jeśli jeździ się dużo i wszędzie chce się dotrzeć, nie ma możliwości spania w hotelach, więc trzeba mieć miejsce do spania w aucie. Auto musi być duże. Podam tylko jeden z wielu powodów - na pozór błahy.. Pogoda islandzka ma to do siebie, że ciągle, z nawet małych wypadów "na zdjęcia" wracasz przemoczony - trzeba to gdzieś suszyć. Zazwyczaj samochód podczas takiej wyprawy wyładowany jest bagażami po brzegi, na tylnym siedzeniu trzyma się najbardziej potrzebne rzeczy, sprzęt foto, mapy, żeby były w zasięgu ręki. PO PROSTU NIE MA SIĘ GDZIE SUSZYĆ ANI JAK PRZEBIERAĆ! To wydaje się śmieszny problem, ale w trasie nie jest śmieszny. Dlatego nawet taki Patrol, który wcale mały nie jest, nie wystarcza na tego typu wyprawę. Idealną wielkością jest właśnie Econo. Poza tym, może też w innej sytuacji, spełnić rolę samochodu wyprawowego dla większej liczby osób - takiej wycieczki, którą można zorganizować na Islandię, wtedy już jeżdżąc z ludźmi na noclegi do hoteli. Econo ma wiele zalet i na Islandii nie trzeba mieć jeszcze na niego prawa jazdy D1.
stopa napisa: | Mozesz tez sobie kupic GAZa 66 i jakbys sie postaral to za 40-50tys zrobisz z niego doskonala wyprawowke |
Ooo.. Na GAZa dostajemy dyspense? Jego można "bezkarnie" przerabiać?
Jeśli mam coś kupować i za taką kasę przerabiać to już przerobie sobie Econo. W GAZie mam tylko "pakę" pod plandeką, a w Econo szyby - mogę wziąć ludzi i będą mogli coś zobaczyć podczas wyprawy.
stopa napisa: | wbrew utartym opiniom zwykly wrangler prosto z salonu nie nadaje sie do jazdy w terenie - chocby opony - 215/75/15 o szosowym biezniku |
A kto tu mówi o salonowym wydaniu? Tu cały czas jest mowa o samochodach super terenowych. Tą oczywistą rzecz zostawia się w domyśle - TO MA BYĆ SAMOCHÓD ODPOWIEDNI NA ISLANDIĘ I O TYM TU MÓWIMY! |
|
Powrt do gry |
|
|
| stopa
| Doczy: 05 Lip 2005 | Posty: 187 | Skd: Łódź |
|
Wysany: 1 Sie 2005, 17:22 Temat postu: Re: Wsparcie |
|
|
[quote="Jola"] stopa napisa: | chodzi mi wylacznie o pewna zasade - cechą pojazdow uzytkowych jest ich uzytkowosc. Nie robmy z Vana samochodu terenowego a z terenowki samochodu wyscigowego....
|
Zastanów się.. Nikt by nie przerabiał gdyby nie musiał. Gdyby były idealne terenowe vany za rozsądną cenę, to nie trzebaby było przerabiać Econo! Zazwyczaj tak jest (nie tylko z samochodami), że różne produkty mają swoje wady i zalety, żaden nie jest idealny i chciałoby się połączyć dobre cechy z różnych wyrobów i stworzyć w miarę idealną dla siebie rzecz.
----------
Jolu! Obejrzyj sobie forda excursiona o ktorym wspomnialem - jesli twierdzisz ze jest duzo mniejszy od econovana to sie poddaje :)Producent wspomina o 8 miejscach siedzacych... jesli twierdzisz ze nie przerabia sie samochodow tak ot sobie to chyba nie znasz mezczyzn Nie dalej jak wczoraj widzialem porsche przerobione na big foota
----------
Wiem o co chodzi Odżajerowi, bo ja też wyrobiłam sobie takie zdanie po podróżach po Islandii. Nawet dla dwóch osób, standardowej wielkości terenowe auto nie za bardzo wystarcza na taką wyprawę. Jeśli jeździ się dużo i wszędzie chce się dotrzeć, nie ma możliwości spania w hotelach, więc trzeba mieć miejsce do spania w aucie. Auto musi być duże. Podam tylko jeden z wielu powodów - na pozór błahy.. Pogoda islandzka ma to do siebie, że ciągle, z nawet małych wypadów "na zdjęcia" wracasz przemoczony - trzeba to gdzieś suszyć. Zazwyczaj samochód podczas takiej wyprawy wyładowany jest bagażami po brzegi, na tylnym siedzeniu trzyma się najbardziej potrzebne rzeczy, sprzęt foto, mapy, żeby były w zasięgu ręki. PO PROSTU NIE MA SIĘ GDZIE SUSZYĆ ANI JAK PRZEBIERAĆ!
------------
Jolu - jezdze to tu to tam i znam te problemy - wierz mi!
------------
stopa napisa: | Mozesz tez sobie kupic GAZa 66 i jakbys sie postaral to za 40-50tys zrobisz z niego doskonala wyprawowke |
Ooo.. Na GAZa dostajemy dyspense? Jego można "bezkarnie" przerabiać?
Jeśli mam coś kupować i za taką kasę przerabiać to już przerobie sobie Econo. W GAZie mam tylko "pakę" pod plandeką, a w Econo szyby - mogę wziąć ludzi i będą mogli coś zobaczyć podczas wyprawy.
-------------
Gaz 66 to polciezarowka - odpowiednik Unimoga o ktorym wspominal Edżajer - to tylko przyklad taniej alternatywy dla Unimoga. Kasa o ktorej pisze to kasa za samochod razem z przerobkami i szybkami dla ludzi :wink:
------------- |
|
Powrt do gry |
|
|
|
|
Nie moesz pisa nowych tematw Nie moesz odpowiada w tematach Nie moesz zmienia swoich postw Nie moesz usuwa swoich postw Nie moesz gosowa w ankietach
|
|