reklama

Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Gwna

ICELAND.PL :: Islandia - strona główna portalu

ZANIM COŚ NAPISZESZ PRZECZYTAJ REGULAMIN  
JELI KTO CI OBRAA LUB AMIE REGULAMIN, NIE DAJ SI SPROWOKOWA, NAPISZ DO ADMINA!

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UytkownicyUytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 

Zaloguj si, by sprawdzi wiadomociZaloguj si, by sprawdzi wiadomoci   

ISLANDZKIE AUTO
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Gwna -> 4x4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastpny temat  

Typowy islandzki samochód to:
Toyota Land Cruiser
45%
 45%  [ 35 ]
Nissan Patrol
14%
 14%  [ 11 ]
Ford Econoline
9%
 9%  [ 7 ]
Volvo S40 :)
2%
 2%  [ 2 ]
Aston Martin DB7 (musiałem - uwielbiam go jak Islandię)
3%
 3%  [ 3 ]
Fiat 126
7%
 7%  [ 6 ]
Trabant
12%
 12%  [ 10 ]
inny...
3%
 3%  [ 3 ]
Wszystkich Gosw : 77

Autor Wiadomo
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 1 Sie 2005, 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="einar"]
stopa napisa:
mysle ze najlepszymi pojazdami do jazdy po skalach sa pojazdy uzywane w zawodach Rock Crawlingu - w najwyzszej kategorii czyli pojazdow konstruowanych sa prawie wylacznie sztywne mosty!!!


No dobrze... Ale Odżajer mówiąc o tego typu dużych autach terenowych miał na myśli samochody nadające się na Islandię. Econo - idealne do jazdy po islandzkich drogach, bezdrożach, brodach etc. Można na Islandii bez problemu spotkać podwyższone autobusy na terenowych kołąch, które bardzo dobrze sobie radzą i pasażerowie w większych grupach mają okazję dojechać w niedostępny dla zwykłych samochodów teren.
A trudno mi sobie wyobrazić w miarę wygodne podróżowanie pojazdami z Rock Crawlingu. Rozmowa więc jest nieco bezsensowna... Owszem na Islandii lepiej jeździ się na islandzkich kucach ale ktoś mógłby przekonywać, że wielbłądy są lepsze, bo mają naturalne magazyny wodne :wink:
-------------
zwroc uwage ze moja odpowiedz dotyczy wylacznie twierdzenia o tym ze sztywne mosty nie nadaja sie do jazdy po gorach - to czystej wody herezja!!! - pojazdy do rock crowlingu ktorych jedyna funkcja jest jazda po gorach sa tego najlepszym przykladem...
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 1 Sie 2005, 17:38    Temat postu: ps Odpowiedz z cytatem

[size=9]P.S. Stopa - jeżeli kogoś cytujesz to musisz to robić dokładnie. Nie ma sensu cytować kilkudziesięcio-zdaniowej wypowiedzi,

sorki - no chce sie poprawic ale cos mi nie idzie... Embarassed
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
einar

Doczy: 06 Lut 2004
Posty: 1182
PostWysany: 1 Sie 2005, 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nie dalej jak wczoraj widzialem porsche przerobione na big foota

No to musiało być straszne... Przerabianie samochodów na coś takiego to mordowanie aut - to powinno być karalne pobytem w zakładzie odosobnienia :wink:
Zresztą jakikolwiek samochód przerobiony na takiego monster trucka nie sprawdziłby się w ogóle na Islandii i nigdzie indziej zresztą. Tu nie chodzi o stworzenie monstrualnego potwora, tylko o duży, funkcjonalny samochód, który jest w stanie zabrać większą grupkę ludzi i pojechać w trudniejszy teren.
Właśnie dlatego econo jest niezłe, bo jest stosunkowo tanie i można je łatwo modyfikować. W cenie nawet 7 osobowej terenówki dostaniemy znacznie praktyczniejszy pojazd 14 osobowy. Co nie znaczy, że my tu nie lubimy Land Cruisera na przykład.
No ale spójrz na różnicę pomiędzy Excursionem a Econoline pod względem wielkości. Dla przejrzystości wziąłem już "podrasowaną" przez Islandczyków wersję Excursiona i starego Econo... Oba na 44' kołach



Ostatnio zmieniony przez einar dnia 1 Sie 2005, 18:12, w caoci zmieniany 2 razy
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
Jola

Doczy: 31 Sty 2004
Posty: 1000
PostWysany: 1 Sie 2005, 18:05    Temat postu: Re: Wsparcie Odpowiedz z cytatem

stopa napisa:
Obejrzyj sobie forda excursiona o ktorym wspomnialem - jesli twierdzisz ze jest duzo mniejszy od econovana to sie poddaje :)Producent wspomina o 8 miejscach siedzacych...

8 a 15 to chyba niewielka różnica?? Interesuje mnie Econo na 15 osób.
Znam Excursiona ale do Econo sie nie umywa.. Teraz ja wymięknę, jeśli stwierdzisz, że Excursion jest podobnej wielkości! Nadwozie niższe, krótszy o wiele..

stopa napisa:

jesli twierdzisz ze nie przerabia sie samochodow tak ot sobie to chyba nie znasz mezczyzn

No to już zaprzeczasz sobie.. Najpierw mówisz, że nie powinno się przerabiać samochodów i wlaściwie za chęć takiej przeróbki dostało nam się od Ciebie, a teraz twierdzisz, że wszyscy to robią łącznie z Tobą..
Oczywiście, że robi się wszystko z samochodami. Widziałam w życiu wiele jeśli chodzi o przerabiane samochody.. Ale nie o tym tu mowa, łapiesz mnie za słówka! My mówimy o tych, którzy potrzebują konkretnego auta do konkretnego zastosowania a nie chcą się bawić w przeróbki tylko dla sztuki czy zabawy. O to chodzi Odżajerowi (notabene, uparcie przez Ciebie nazywanemu Edżajerem), einarowi czy mnie. Znamy Islandię, pokręciliśmy się po niej różnymi autami i doszliśmy do wniosku, że takiego własnie Econa na 44'' nam potrzeba. Więc nie będziemy na siłe szukać innego auta, a z tej dyskusji wynika jakby "wzięcie się" za Econa było czymś złym.. Zresztą na jakikolwiek samochód byśmy się nie zdecydowali, to z salonu nie wyjedziemy standardowym wyposażeniem, które by nam odpowiadało w 100%. I tak czekają nas przeróbki. Excursiona także..

stopa napisa:
Gaz 66 to polciezarowka - odpowiednik Unimoga

Wiem co to jest GAZ 66. Za taką kasę wolałabym sobie kupić starszego Econo:)


Ostatnio zmieniony przez Jola dnia 1 Sie 2005, 20:00, w caoci zmieniany 1 raz
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 1 Sie 2005, 18:08    Temat postu: Re: Wsparcie Odpowiedz z cytatem

stopa napisa:
wiec kup honkera - po co przerabiac?
a co do automatu - nie polecam - zamocz instalacje i koniec jazdy....


O Honkerze już nie wspomniałem, bo jednak jego też trzeba by przerabiać (choćby na większe koła), a jednak jego pojemność jest mniejsza niż Econo.

Co do automatów, to się nie zgodzę. Większość profesjonalistów poleca w trudny teren właśnie automat (ale oczywiście porządny).

Cytat:
Odżajer!!!? Przerobmy autosana i wsadzmy 40 osobowy team z przebieralniąSmile

Pomysł ciekawy choć wyczuwam, że sobie żartujesz... Smile
Ale są i autobusy 4x4 już gotowe (choćby Mercedesa jeżdżące po Islandii).

Cytat:
Istnieja na swiecie samochody terenowe ktore moga przewiezc 10 osob z bagazem - chocby nawet ze stajni forda zeby daleko nie szukac - excursion czy expedition!

Nie znam tych samochodów, ale coś ,mi się zdaje, że tam 10 osób to jak sardynki się mieści Very Happy

Cytat:
Nie robmy z Vana samochodu terenowego a z terenowki samochodu wyscigowego....

A dlaczego? Very Happy Czy to jakaś zasada religijna? Very Happy

Cytat:
za 100 000 jestes swobodnie w stanie kupic uzywanego unimoga nawet w wersji wyprawowej.

No osobiście mimo poszukiwać nie znalazłem tak taniej oferty, chyba, że chodzi o wozy z lat 60-tych...

Cytat:
Unimog to pojazd z najwyzszej polki w tej dziedzinie i porownanie to zupelnie nie jest na miejscu.

Jest nie na miejscu, gdyż SuperEcono jest lepszy!! Przedewszystkim jako samochód lekki na dużych kołach może swobodnie jeździć po parumetrowym śniegu bez zapadnięcia się.
Unimog jest już fabrycznie porządny, ale też strasznie ciężki - to duża wada.
A Econo po odpowiednich przeróbkach może być równie mocny... zresztą niektóre części można "pożyczyć" z Unimoga. Nie jestem mechanikiem i nie znam się dokładnie co do czego będzie pasować, ale widząc różne opisy samochodów-składaków pomysłowi konstruktorzy są w stanie wsadzić silnik z Unimoga do malucha Very Happy

Cytat:
Mozesz tez sobie kupic GAZa 66 i jakbys sie postaral to za 40-50tys zrobisz z niego doskonala wyprawowke

Oglądałem ofertę nowych samochodów GAZa i nawet myślałem o zakupie, ale na prawdę w tej chwili taki zakup z przeróbkami (bardzo nietypowymi) byłby droższy niż zakup gotowego SuperEcono na Islandii. A jednak Econo są większe, bardziej nowoczesne i wygodniejsze. Części do Fordów będą mieli na Islandii, a do GAZa to już wątpię...

Cytat:
wbrew utartym opiniom zwykly wrangler prosto z salonu nie nadaje sie do jazdy w terenie - chocby opony - 215/75/15 o szosowym biezniku... :wink:

O co Ty mnie oskarżasz? Very Happy
Musiałby mieć koła przynajmniej 35 cali. A tu akurat firma Jeep chyba daje takie możliwości, bo gdzieś widziałem na oficjalnych stronach Jeepa w dobrym ogumieniu. Do tego snorkelek i można jechać Very Happy
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 1 Sie 2005, 18:15    Temat postu: Re: Wsparcie Odpowiedz z cytatem

lenny napisa:
Wiesz co Odżajer, nie obraz sie...

Na razie się nie obrażam skoro kulturalnie wyrażasz swoją opinię, do której masz prawo. Smile

Cytat:
a mnie sie z kolei wydaje ze Ty zawsze wiesz wszystko najlepiej na kazdy temat i kazdego probujesz uswiadomic na tym forum

Wiem dużo, choć i tak jest to mało jeśli weźmie się pod uwagę to co wiedzą specjaliści.

Cytat:
i uparcie postawic na swoim, pomimo ze czasem Twoja argumentacja jest absurdalna i czasem az mnie smieszy...

A poprosiłbym o mały przykład... Może akurat czasem się mylę. Tam gdzie się mylę, tam się do tego przyznaję (jak było z barwą lodu).

Cytat:
I nawet nie bede sie z Toba wdawal w dalsze dyskusje bo to nie ma wiekszego sensu, skoro Ty i tak wiesz co jest lepsze a co gorsze...inni caly czas sie myla...

A to żałuję... Bo jednak ja nie mam monopolu na dyskusję i każdy ma prawo udowodnić swoje racje.

Przyznaj jednak, że ludzie którzy potrzebują Econo nie mogą zadowolić się Patrolem lub Landcruiserem?
Akurat tę sprawę znam z autopsji, więc tu trudno mnie przekonać do małej terenóweczki... Natmiast propozycje Stopy względem GAZa, Lublina, Honkera, lub nawet Autosana są całkiem ciekawe i były przeze mnie rozważane.

Dodam jeszcze, bo wcześniej zapomniałem, że rozważałem również VW Transporter z napędem 4x4 (po przeróbkach na większe koła).
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 1 Sie 2005, 18:24    Temat postu: Re: Terenówki Odpowiedz z cytatem

stopa napisa:
uuups
mysle ze najlepszymi pojazdami do jazdy po skalach sa pojazdy uzywane w zawodach Rock Crawlingu - w najwyzszej kategorii czyli pojazdow konstruowanych sa prawie wylacznie sztywne mosty!!!Powiem wiecej - aktualny mistrz ma zawieszenie na resorach piorowych


A to dlatego, że w rockowaniu używa się bardzo dużych opon (ponad 42 cale) a konstrukcja ze sztywnymi osiami jest najtańsza. I tak taki wozik mimo spartańskiej budowy, jest drogi jak cholera. Jedna firma w Polsce oferowała tego typu zabawki - cena była spora.
Zmiana zawieszenia na inne niż sztywne wiąże się z kosztownymi dodatkami, które są bardziej wrazliwe a przez to trzeba użyć elementów lepszych jakościowo, by samochód dał radę...
Jestem pewien, że można uzyskać te same parametry w pseudosztywnych osiach skonstruowanych jednak pod kątem (osie od kół idą w górę). Odpowiednie rozwiązania konstrukcyjne (często tylko eksperymentalne) są z pewnością już wymyślone...

A najważniejsze jest to, że bez tej "guli" na osiach samochód na 42 lub 44 calach ma jeszcze większy prześwit i może się wspinac po jeszcze bardziej nierównych skałach.

Cytat:
A Hummer nie nadaje sie do jazdy w zwyklym lesie;)

Hummer ma dobrą konstrukcję, ale najzwyczajniej w świecie jest za ciężki. Waży ponad 2 razy tyle co Jeep Cherokee.
Musiałby mieć koła 49 cali, żeby miał mniejszy nacisk na podłoże.
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 1 Sie 2005, 18:32    Temat postu: Re: Wsparcie Odpowiedz z cytatem

Stopa napisa:
Jolu! Obejrzyj sobie forda excursiona o ktorym wspomnialem - jesli twierdzisz ze jest duzo mniejszy od econovana to sie poddaje


To albo się musisz poddać... Very Happy
...albo wyciągniesz tajną broń w postaci tego Excursiona w postaci dłuuuugiej limuzyny, który pewnie mieści więcej niż Autosan Very Happy
Zobaczyć go można tu:
http://www.maineventlimousines.com/Images/excusion.jpg

Econo to duży van lub nawet bus, podczas, gdy Excursion to tylko większy samochód rodzinny lub minivan.
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 1 Sie 2005, 22:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeeeej..... ciezki moj zywot - nie wiem komu najpierw odpowiedziec Confused
Adminie teraz postaram sie cytowac tak jak byc powinno ale jesli mi nie wyjdzie to wybacz....
einar napisa:
No ale spójrz na różnicę pomiędzy Excursionem a Econoline pod względem wielkości. Dla przejrzystości wziąłem już "podrasowaną" przez Islandczyków wersję Excursiona i starego Econo... Oba na 44' kołach


tak naprawde nawet na tych zdjeciach widac ze wielkosc jest bardzo porownywalna. Excursion po prostu, pomimo tej samej wielkosci kol, ma mniej wyliftowana bude lub zawieszenie.
Zeby nie byc goloslownym przytaczam suche parametry ze strony producenta
Excursion - dlugosc auta 226", rozstaw osi 137"
Econoline w najwiekszej wersji (super duty) - dlugosc auta 232" rozstaw osi 138"...
wiem ze to tylko wymiary zewnetrzne i zaraz zarzucicie mi ze wnetrze econo jest duuuuuzo wieksze ale w amerykanskich autach standardy wnetrz sa dosc wysokie i skoro pisza ze w opcji standardowej siada w nim 8 osob lub wiecej to nie mowmy o ze siedza tam jak sardynki w puszce ok? Smile
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 2 Sie 2005, 2:48    Temat postu: Długość samochodu Odpowiedz z cytatem

To nie te 15 cm długości jest tak ważne, a raczej wysokość wewnętrza (nie licząc kół). Na oko różnica wysokości kabin to ok. 20 cm, co jest kluczowe, jesli w samochodzie chcesz się przebrać na stojąco.
Poza tym są wersje Econo z podwyższonym dachem. Choć oczywiście to rowiązanie można zastosować jako przeróbkę i w Excursionie.
Trzeba też pamiętać, że najważniejsza jest długość kabiny, a nie całego samochodu. Excursion ma chyba nieco dłuższy nosek, ale to też tylko wzrokowo oceniam.
Niestety w specyfikacji nie podają parametrów samej kabiny.

Zacząłęm się tak przyglądać temu Excursionowi i coś mi się widzi, że to młodszy brat Econo Very Happy
Troszkę krótszy i niższy, bardziej sportowa sylwetka, ale z daleka można się nawet pomylić...
Mieści się maks. 9 ludzi z kierowcą (wszystkie modele mają automatyczną skrzynię).
Przyznam się, że wcześniej nie znałem tego modelu Forda, wyszedł on jakoś chyba ostatnio, ale dzięki twojej reklamie (Wielka) Stopo nawet przypadł mi do gustu Very Happy
Co prawda nadal trzeba w nim dużo zmienić, i dyskusyjna jest wciąż możliwość poruszania się po samochodzie w pozycji wyprostowanej, ale z pewnością jest to model większy od Patrola i Kruzera.
I bliski parametrom Honkerowi, do którego może się zmieścić legalnie max. 11 ludzi (siedząc na bocznych ławeczkach) Smile
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
Jola

Doczy: 31 Sty 2004
Posty: 1000
PostWysany: 2 Sie 2005, 4:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stopo.. Te 8 osób to już w Excursionie siedzi jak sardynki, a w Econo to super luksus jazda w tyle osób. Natomiast 15 osób w Econo w większych wersjach to jeszcze przyzwoita jazda..
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 2 Sie 2005, 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jola napisa:
Stopo.. Te 8 osób to już w Excursionie siedzi jak sardynki, a w Econo to super luksus jazda w tyle osób. Natomiast 15 osób w Econo w większych wersjach to jeszcze przyzwoita jazda..


Jolu! Smile to chyba malo logiczne - skoro wymiary sa bardzo podobne i w jednym siedzi 8 osob a w drugim 15... to jakby nie liczyc jednostka powierzchni przypadajaca na jednego pasazera nie jest porownywalna Question No moze ta wysokosc wnetrza o ktorej wspomnial Odżajer - czyli ze siedza pietrowo? Shocked
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
einar

Doczy: 06 Lut 2004
Posty: 1182
PostWysany: 2 Sie 2005, 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te wymiary, które podałeś po pierwsze pokazują, że różnice są, a po drugie widać na oko, jak bardzo różnią się rozkładem... Excursion ma potwornie długi przód, a Econo ma króciutki dziobek...



Ten samochód może być nawet dłuższy niż Volkswagen Transporter ale to nie znaczy, że wejdzie do niego tyle samo osób albo że pasażerowie VW mają niewygodnie...
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 2 Sie 2005, 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odzajer - przepraszam za przeinaczenie Twojego nicka!!!

...no bardzo ciezko sie dyskutuje z fanami econolinea...zeby nie powiedziec fanatykami :wink:

moja "zaczepka" zwiazana byla z tym ze nie do konca rozumialem jaki cel mieli pomyslodawcy takiego auta - mialem nadzieje ze mi to wyjasnicie bo biorac podstawowe zasady off-roadu takie auto chyba Question nie powinno powstac...

obroncy econolinea z poczatku twierdzili ze to fajne, duze auto do wypraw po Islandii. Niestety w miare rozwoju dyskusji wyszlo ze to auto powinno byc wieksze od przecietnej terenowki zeby mozna bylo w nim spac i moc sie przebrac i wysuszyc (Jola). Po pojawiajacych sie kolejnych argumentach i propozycjach stanelo na tym ze ma tam wejsc 10 osobowy team - Odżajer.... pozniej juz poszedl duzo dalej - sprawa kluczowa wg niego stalo sie 20cm dzieki, ktorym mozna sie przebrac na stojaco no i chodzic po aucie wyprostowanym...Na koniec Jola juz wspomniala o 15 osobach... no sami widzicie ze trudno z Wami dyskutowac :wink:

moj blad polega na tym ze nie wiedzialem ze chcecie otworzyc przedsiebiorstwo transportowe badz turystyczne wozace ludzi po wyspie... Very Happy
Jesli tak nie jest to znaczy ze w podrozy cenicie luksus i duzo, baaaaardzo duzo przestrzeni - nawet tyle co dla 15 osob :wink:

Myslalem ze chodzi o samochod na bazie sprawdzonej, mocnej konstrukcji, trwaly, lekki, ekonomiczny przy zakupie i w eksploatacji, prosty w naprawach i przede wszystkim skuteczny terenowo... czyli prawdziwą wyprawowkę

Ze wzgledu na zupelnie inne przeznaczenie, konstrukcja aut terenowych obliczona jest na dzialnie zupelnie innych sil - przede wszystkim chodzi o budowe ramy i zawieszenia - w zwiazku z tym twierdze ze 50 lat jazdy Patrola czy Landcriusera wyeliminowalo ewentualne ich slabosci
Slabosci econolinea w terenie beda dopiero sie ujawniac a ich eliminowanie bedzie bardzo kosztowne i skomplikowane

W zwiazku z tym ze econoline nie wystepuje w wersji 4x4 przelozenie calego napedu z innego auta jest dosc kontrowersyjnym pomyslem - zwlaszca jesli chodzi o dobranie odpowiednich przelozen - skrzynia/mosty a takze o ew. awaryjnosc konstrukcji "made in garaż"

Amerykanskie silniki V8 zra benzynke niemilosiernie, a dodac jeszcze trzeba z 80%-100% na warunki terenowe i potwornie wielkie kola
Przydalby sie diesel ze wzgledu na trwalosc, ekonomicznosc i duzo wieksze momenty obrotowe. Istnieje diesel w nowej ofercie Forda -ale wylacznie malopopularny, olbrzymi V10 Shocked

zamiast automatycznej skrzyni powinien byc manual + reduktor - tu skutecznosc i prostota jest najwazniejsza. Wiem ze Odzajer powolujac sie na profesjonalistow woli automaty Smile Nie wiem jacy to profesjonalisci?czyzby z reklam amerykanskich terenowek? :wink:

Wiadomo ze auto na Islandie trzeba mocno przerobic - ja wolalbym jednak zainwestowac w solidna konstrukcje tak zeby zmian konstrukcyjnych dokonac w jak najmniejszym stopniu - twierdze ze econolinea trzeba przerobic w baaaardzo duzym stopniu...zbyt duzym

skutecznosc terenowa...hm... nie wierze zeby supereconoline zajechal dalej, wyzej, szybciej etc. Ja raczej rozwazalbym ten pojazd w kategorii turystycznych niz terenowych... jego gabaryty i masa dyskwalifikuja go w wielu rodzajach przeszkod terenowych...

wiem ze to auto nigdy nie "klęka" ani sie nie "wtapia" ale nie wyobrazam sobie wyciagnac je z powazniejszych opresji Shocked
tak wiec jak ja mialbym zabrac 10 osobowy team w teren to wolabym pojechac 3 malutkimi terenoweczkami :wink: - zabezpieczenie to jedna z podstawowych zasad bezpieczenstwa i skutecznosci off-road

Musze przyznac ze econoline made in iceland robi wrazenie. To auto jest robione z wielkim rozmachem i fantazja... i dla ludzi z fantazja!... i mam nadzieje ze wy (Jola, Odżajer i Einar) tez takimi jestescie i potraktujecie mnie z przymruzeniem oka - :wink: Mam nadzieje ze uda Wam sie w koncu kupic upragnione autko i zabierzecie mnie w teren Smile -w koncu miejsca w aucie bedzie wbród Very Happy
Jola co prawda chyba mnie nie polubila ale to piekne zdjecie pod jej nickiem daje jakas nadzieje, z Odżajerem chetnie podyskutowalbym na kazdy temat lol, a Einar zabralby mnie w nagrode za poprawe w cytowaniu :wink:

wole byc sardynką... :wink:
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
einar

Doczy: 06 Lut 2004
Posty: 1182
PostWysany: 2 Sie 2005, 23:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

stopa napisa:
Mam nadzieje ze uda Wam sie w koncu kupic upragnione autko

Moim upragnionym autkiem jest Aston Martin DB9 więc w zbytnio off-roadową trasę raczej Cię nie zabiorę :wink:
Econo jest świetny i bardzo mi się podoba no ale jest u mnie jednak na drugim miejscu... A w związku z tym, że tym wyznaniem bardzo się narażę w ICELAND.PL - czy ktoś nie słyszał o jakiejś wolnej posadzie dla bezrobotnego (już najprawdopodobniej niedługo) admina? Smile


ech... 8)
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 3 Sie 2005, 0:09    Temat postu: Econoline Odpowiedz z cytatem

stopa napisa:
...no bardzo ciezko sie dyskutuje z fanami econolinea...zeby nie powiedziec fanatykami :wink:

Nie no fanatykami to może przesada... Smile

Cytat:
obroncy econolinea z poczatku twierdzili ze to fajne, duze auto do wypraw po Islandii.

A teraz nie twierdzimy, że duże?

Cytat:
Niestety w miare rozwoju dyskusji wyszlo ze to auto powinno byc wieksze od przecietnej terenowki zeby mozna bylo w nim spac i moc sie przebrac i wysuszyc

Zgadza się Smile

Cytat:
Po pojawiajacych sie kolejnych argumentach i propozycjach stanelo na tym ze ma tam wejsc 10 osobowy team

Zgadza się Smile


Cytat:
Odżajer juz poszedl duzo dalej - sprawa kluczowa wg niego stalo sie 20cm dzieki, ktorym mozna sie przebrac na stojaco no i chodzic po aucie wyprostowanym...

Nie wiem czy akurat tylko 20 cm (na tyle oceniłem różnicę między oboma samochodami), choć może lepiej byłoby więcej.
Oczywiście wysokość negatywnie wpływa na położenie środka ciężkości i możliwość jazdy wzdłuż zbocza... Ale coś za coś...

Cytat:
Na koniec Jola juz wspomniala o 15 osobach... no sami widzicie ze trudno z Wami dyskutowac


Jola wspomniała prawdopodobnie dlatego, że mając samochód na 15 osób można zapakować osób 10 i sporo bagażu. A do mniejszego samochodu (np. Patrol mieści 7 osób) wejdzie może dużo osób, ale już zero bagażu.

Cytat:
moj blad polega na tym ze nie wiedzialem ze chcecie otworzyc przedsiebiorstwo transportowe badz turystyczne wozace ludzi po wyspie... Very Happy

A co jeśli chcemy robić zdjęcia, pomiary, filmy o Islandii? Czy wiesz ile sprzętu i ludzi trzeba by profesjonalnie zrobić to co mamy w planach? A przecież też można wziąć ze sobą innych entuzjastów (w miarę wolnych miejsc), którzy np. odbywaliby w Redakcji staż i chcieliby poznać Islandię...

A można też organizować wycieczki off-roadowe w głąb Islandii - to jest dobry pomysł Smile

Cytat:
Jesli tak nie jest to znaczy ze w podrozy cenicie luksus i duzo, baaaaardzo duzo przestrzeni - nawet tyle co dla 15 osob

Luksus lubi każdy, ale myślę, że tu chodzi o nadrzędny cel. Trudno zrobić zdjęcia w czasie burzy, gdy nie można się normalnie przebrać...
Inni właśnie dla luksusu będą siedzieć wewnątrz wozu ipatrzeć na burzę przez okno. A ja MUSZĘ wyskoczyć na zewnątrz, a chciałbym założyć na siebie chociaż strój przeciwdeszczowy, który w zwykłym wozie nie ma nawet gdzie schnąć.

Cytat:
Myslalem ze chodzi o samochod na bazie sprawdzonej, mocnej konstrukcji, trwaly, lekki, ekonomiczny przy zakupie i w eksploatacji, prosty w naprawach i przede wszystkim skuteczny terenowo... czyli prawdziwą wyprawowkę

No już ustaliliśmy, że SuperEcono z Islandii jest takim samochodem, choć znajomi Lenny'ego twierdzą, że to samochód nieco kapryśny.
Ja myślę, że to kwestia jak się go przerabia.

Cytat:
Ze wzgledu na zupelnie inne przeznaczenie, konstrukcja aut terenowych obliczona jest na dzialnie zupelnie innych sil - przede wszystkim chodzi o budowe ramy i zawieszenia - w zwiazku z tym twierdze ze 50 lat jazdy Patrola czy Landcriusera wyeliminowalo ewentualne ich slabosci

Słuchaj, my się tu orientujemy, że konstrukcja samochodów jest różna.
Nowe Patrole i Kruzery zresztą to też straszny szajs. Nam się zepsuł na Islandii nowiutki Patrol - szkoda gadać.
Pozostała tylko marka i ładny lakier...

Cytat:
Slabosci econolinea w terenie beda dopiero sie ujawniac a ich eliminowanie bedzie bardzo kosztowne i skomplikowane

Niekoniecznie.... Prawidłowa przeróbka Patrola też kosztuje... i to sądzę że więcej...

Cytat:
W zwiazku z tym ze econoline nie wystepuje w wersji 4x4

Nie wiem, czy pamiętasz, ale się okazało, że jednak występuje (dziś jest to seria F - pickupy).

Cytat:
przelozenie calego napedu z innego auta jest dosc kontrowersyjnym pomyslem - zwlaszca jesli chodzi o dobranie odpowiednich przelozen - skrzynia/mosty a takze o ew. awaryjnosc konstrukcji "made in garaż"

A może przełożyć z bliźniaczego Forda F lub ostatecznie z Excursiona? Pewnie są bardzo podobne, jak ktoś już udowadniał Very Happy

Cytat:
zamiast automatycznej skrzyni powinien byc manual + reduktor

Automat też może mieć reduktor (tak jest w moim Jeepie).


Cytat:
Wiem ze Odzajer powolujac sie na profesjonalistow woli automaty Smile Nie wiem jacy to profesjonalisci?czyzby z reklam amerykanskich terenowek?

Trafiłeś jak kulą w płot język
Tymi specjaliści są pracownicy Toyoty. W specjalnym dodatku wydanym przez Toyote o autach terenowych właśnie polecają automaty, by utrzymywać stałą prędkość przy wspinaniu się po skałach pod górę.
Krótkie naciśnięcie sprzęgła w celu zmiany biegu i już samochód Ci ugrzęźnie.
Myślałem, że jako znawca znasz te zasady...
Oczywiście automat poprzez większą ilość podzespołów jest bardziej narażony na usterkę - samochód powienien mieć więc skrzynię bardzo dobrej jakości (czyli niestety drogą).

Cytat:
Wiadomo ze auto na Islandie trzeba mocno przerobic - ja wolalbym jednak zainwestowac w solidna konstrukcje tak zeby zmian konstrukcyjnych dokonac w jak najmniejszym stopniu

Racja - każdy by tak chciał, dlatego proponuję Hummera, koła 37 cali i jest gotów do off-roadu Very Happy
Trochę się tylko będzie zapadal w błocku, ale co tam... Smile

Cytat:
twierdze ze econolinea trzeba przerobic w baaaardzo duzym stopniu...zbyt duzym

Mnie się wydaje, że nie... ale specjalistą nie jestem...

Cytat:
skutecznosc terenowa...hm... nie wierze zeby supereconoline zajechal dalej, wyzej, szybciej etc.

Oczywiście, że Wrangler (na 44 calach) będzie we wszystkim lepszy.
Ale mówiłem Ci też, że Econo to kompromis między pojemnością, użytecznością, a możliwościami terenowymi.


Cytat:
wiem ze to auto nigdy nie "klęka" ani sie nie "wtapia" ale nie wyobrazam sobie wyciagnac je z powazniejszych opresji Shocked

Potrzebujesz poprostu dobrą wyciągarkę Very Happy

Cytat:
tak wiec jak ja mialbym zabrac 10 osobowy team w teren to wolabym pojechac 3 malutkimi terenoweczkami :wink: - zabezpieczenie to jedna z podstawowych zasad bezpieczenstwa i skutecznosci off-road

Gorzej, gdy nie chcesz mnożyć kierowców i gdy koszty przewozu aut na Islandię są bardzo duże (a przelicza się je na sztuki).
Dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby mieć 2 Econoline'y Very Happy Very Happy
Ale oczywiście to przesada. Po cichu myśleliśmy o Econoline'ie i Jeepie, tak by każdy wóz mógł wspomagać drugi lub pojechać po pomoc.

Może masz rację narzekając na Econo, może ten Ford ma słabiutką konstrukcję i może opłaca si myśleć o innym aucie (Lublin? Very Happy ).
Wszystko ma wymiar ekonomiczno-utylitarno-estetyczny (bo nie ukrywam, że czasem przy kupnie samochodu również względy estetyczne są ważne).
Ja np. jestem fanem starego typu Jeepa Cherokee (XJ) i poprostu kocham ten kształt. Późniejsze wersje Grand Cherokee są wstrętne.
Jedynie najnowszy model Commander zyskał sobie trochę mojej życzliwości.
Ale tak w skrytości ducha myślę nad wyprodukowaniem własnego samochodu.... ale do tego to dłuuuuuuuga droga (ale nazwa już jest) język
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 3 Sie 2005, 9:20    Temat postu: Re: Econoline Odpowiedz z cytatem

[quote="Odżajer Egzegeta"][quote]A co jeśli chcemy robić zdjęcia, pomiary, filmy o Islandii? Czy wiesz ile sprzętu i ludzi trzeba by profesjonalnie zrobić to co mamy w planach? A przecież też można wziąć ze sobą innych entuzjastów (w miarę wolnych miejsc), którzy np. odbywaliby w Redakcji staż i chcieliby poznać Islandię...[quote]

w takim razie umowmy sie ze to ma byc samochod specjalistyczny do jazdy po Islandii a nie typowy do jazdy po Islandii - i wtedy sie zgodze we wszystkim Very Happy

Cytat:
Myslalem ze chodzi o samochod na bazie sprawdzonej, mocnej konstrukcji, trwaly, lekki, ekonomiczny przy zakupie i w eksploatacji, prosty w naprawach i przede wszystkim skuteczny terenowo... czyli prawdziwą wyprawowkę

[quote="Odżajer Egzegeta"][quote]No już ustaliliśmy, że SuperEcono z Islandii jest takim samochodem...[quote]

Question - no chyba tylko miedzy soba... Smile

Cytat:
W zwiazku z tym ze econoline nie wystepuje w wersji 4x4

[quote="Odżajer Egzegeta"]
Cytat:
Nie wiem, czy pamiętasz, ale się okazało, że jednak występuje (dziś jest to seria F - pickupy).

ustalilismy ze naped trzeba przelozyc z innego auta - moze byc i z pickupa serii F. W ofercie nie ma econolinea 4x4!!!

Cytat:
przelozenie calego napedu z innego auta jest dosc kontrowersyjnym pomyslem - zwlaszca jesli chodzi o dobranie odpowiednich przelozen - skrzynia/mosty a takze o ew. awaryjnosc konstrukcji "made in garaż"

[quote="Odżajer Egzegeta"]
Cytat:
A może przełożyć z bliźniaczego Forda F lub ostatecznie z Excursiona? Pewnie są bardzo podobne, jak ktoś już udowadniał Very Happy

Oczywiscie ze jesli przekladac to tylko z forda - to najlogiczniejsze rozwiazanie. Kontrowersje budzi koszt takiej inwestycji - cena samych elementow bedzie strasznie wysoka, do tego robocizna a efekt moze okazac sie niezadowalajacy. Mimo ze to ford to wole fabryczne rozwiazania...zwlaszcza naped i przeniesienie napedu!!!

Cytat:
zamiast automatycznej skrzyni powinien byc manual + reduktor

[quote="Odżajer Egzegeta"]
Cytat:
Automat też może mieć reduktor (tak jest w moim Jeepie).

oferta forda w zakresie serii E,F i SUV nie przewiduje takiego rozwiazania...

[quote="Odżajer Egzegeta"]
Cytat:
Tymi specjaliści są pracownicy Toyoty. W specjalnym dodatku wydanym przez Toyote o autach terenowych właśnie polecają automaty, by utrzymywać stałą prędkość przy wspinaniu się po skałach pod górę.
Krótkie naciśnięcie sprzęgła w celu zmiany biegu i już samochód Ci ugrzęźnie.
Myślałem, że jako znawca znasz te zasady...

Mysle ze specjalisci o ktorych mowisz to specjalisci od marketingu Very Happy ... a ja myslalem ze znasz podstawowa zasade ze wjezdzajac pod gore nie zmienia sie biegow... Automat moze to zrobic za ciebie ale mimo pozornej plynnosci naraza wowczas podzespoly na niepotrzebne naprezenia.

[quote="Odżajer Egzegeta"]
Cytat:
Oczywiście automat poprzez większą ilość podzespołów jest bardziej narażony na usterkę - samochód powienien mieć więc skrzynię bardzo dobrej jakości (czyli niestety drogą).

mozesz miec najlepszy automat na swiecie ale jak zalejesz instalacje to dalej nie pojedziesz...

Cytat:
Wiadomo ze auto na Islandie trzeba mocno przerobic - ja wolalbym jednak zainwestowac w solidna konstrukcje tak zeby zmian konstrukcyjnych dokonac w jak najmniejszym stopniu

[quote="Odżajer Egzegeta"]
Cytat:
Racja - każdy by tak chciał, dlatego proponuję Hummera, koła 37 cali i jest gotów do off-roadu Very Happy
Trochę się tylko będzie zapadal w błocku, ale co tam... Smile

...nie bardziej niz superekono... tyle ze jeszcze nie slyszalem o zastosowaniu hummera jako samochodu wyprawowego?

Cytat:
wiem ze to auto nigdy nie "klęka" ani sie nie "wtapia" ale nie wyobrazam sobie wyciagnac je z powazniejszych opresji Shocked

[quote="Odżajer Egzegeta"]
Cytat:
Potrzebujesz poprostu dobrą wyciągarkę Very Happy


dlatego pisze o "powazniejszych" opresjach... temat wyciagarek to temat rzeka ale zadne z rozwiazan nie jest idealne zwlaszcza przy tak duzym aucie - albo ci padnie akumulator, albo nie mozesz w trakcie wyciagania uruchomic silnika albo zwyczajnie nie masz sie za co zaczepic - a na Islandii to powazny problem. Zostaje jeszcze kotwica ale przy tej masie to musialaby byc kotwica z Titanica Very Happy a pozatym takie rozwiazaniezazwyczaj nie zdaje egzaminu

[quote="Odżajer Egzegeta"]
Cytat:
Wszystko ma wymiar ekonomiczno-utylitarno-estetyczny (bo nie ukrywam, że czasem przy kupnie samochodu również względy estetyczne są ważne).
Ja np. jestem fanem starego typu Jeepa Cherokee (XJ) i poprostu kocham ten kształt. Późniejsze wersje Grand Cherokee są wstrętne.

i tu sie zgadzam z toba w 100%!Ksztalt starego cherokiego jest niemal doskonaly Very Happy Kiedys nawet rozwazalem zakup tego autka ale niestety konstrukcja samonosna mnie skutecznie zniechecila... Sad
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 3 Sie 2005, 9:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="einar"]
Cytat:
A w związku z tym, że tym wyznaniem bardzo się narażę w ICELAND.PL - czy ktoś nie słyszał o jakiejś wolnej posadzie dla bezrobotnego (już najprawdopodobniej niedługo) admina? Smile


...aaaaa - to juz rozumiem skad ta zacieklosc w obronie econoline'a Very Happy ...za inne zdanie mozna stracic prace! :wink:
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 3 Sie 2005, 13:47    Temat postu: Re: Econoline Odpowiedz z cytatem

Cytat:
w takim razie umowmy sie ze to ma byc samochod specjalistyczny do jazdy po Islandii a nie typowy do jazdy po Islandii - i wtedy sie zgodze we wszystkim Very Happy

No to świetnie Very Happy

Cytat:
ustalilismy ze naped trzeba przelozyc z innego auta - moze byc i z pickupa serii F. W ofercie nie ma econolinea 4x4!!!

Oj, w ogóle nie ma już w ofercie Fordów Econoline'ów. Dziś są to dwie serie "E" i "F". Skoro F-ki mają napęd 4x4, to sądzę, że nawet fabrycznie może być możliwe zamówienie sobie serii E z 4x4...
Obie serie są pochodną Econoline'a.


Cytat:
oferta forda w zakresie serii E,F i SUV nie przewiduje takiego rozwiazania...

Możliwe, ja o tych automatach i reduktorach mówiłem ogólnie, nie zawężając sprawy do Forda.
Volkswagen Transporter ma np. stały napęd 4x4 ze szperą i tam kierowca nic nie kontroluje - oczywiście jest to auto najsłabsze w teren (z tych tu wymienianych), ale zawsze lepsze to niż osobówka.

Cytat:
Mysle ze specjalisci o ktorych mowisz to specjalisci od marketingu

Nie sądzę, wyglądało na to, że ten specjalny dodatek przygotowali specjaliści (być może było to tłumaczenie z angielskiego lub japońskiego).

Cytat:
... a ja myslalem ze znasz podstawowa zasade ze wjezdzajac pod gore nie zmienia sie biegow...

To dobrze myślałeś, ale czasem jednak trzeba zmienić ten bieg (z różnych przyczyn) i wtedy automat jest lepszy...
Oczywiście powtarzam: automat musi być dobrej jakości, bo tak jak wspomniałeś pracuje w ciężkich warunkach (nie może to być automat do osobówki).

Cytat:
mozesz miec najlepszy automat na swiecie ale jak zalejesz instalacje to dalej nie pojedziesz...

No to musi być tak zrobione, by nie zalać... Proste? Very Happy

Cytat:
...nie bardziej niz superekono... tyle ze jeszcze nie slyszalem o zastosowaniu hummera jako samochodu wyprawowego?

Ja też nie, ale może ze względu na cenę tego auta i jego ciężar i małą dostępność części zamiennych...


Cytat:
i tu sie zgadzam z toba w 100%!Ksztalt starego cherokiego jest niemal doskonaly Very Happy

Witaj w klubie jeepofilów Very Happy

Cytat:
Kiedys nawet rozwazalem zakup tego autka ale niestety konstrukcja samonosna mnie skutecznie zniechecila... Sad

Ponieważ nie jestem mechanikiem, czy mógłbyś rozwinąć co rozumiesz pod pojęciem konstrukcja "samonośna"?
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 3 Sie 2005, 20:58    Temat postu: Re: Econoline Odpowiedz z cytatem

[quote="Odżajer Egzegeta"]
Cytat:

Ponieważ nie jestem mechanikiem, czy mógłbyś rozwinąć co rozumiesz pod pojęciem konstrukcja "samonośna"?


to znaczy ze auto nie posiada ramy
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
Wywietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Gwna -> 4x4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastpny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie moesz pisa nowych tematw
Nie moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach



SIGN PETITION FOR TRAVELLING WITH PETS ON ICELAND!
Kuchnia Azjatycka: chiska, tajska, indyjska, japoska, wietnamska itd.
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron