reklama

Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna

ICELAND.PL :: Islandia - strona główna portalu

ZANIM COŚ NAPISZESZ PRZECZYTAJ REGULAMIN  
JEŚLI KTOŚ CIĘ OBRAŻA LUB ŁAMIE REGULAMIN, NIE DAJ SIĘ SPROWOKOWAĆ, NAPISZ DO ADMINA!

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 

Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   

Dyskusja na temat przyczyn katastrofy w Smolensku
Idź do strony 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Off-topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konieczko
Gość
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 16:00    Temat postu: Dyskusja na temat przyczyn katastrofy w Smolensku Odpowiedz z cytatem

Na wstepie poprosze moderatora o zrozumienie intencji watku.

Nie ma dotad watku poruszajacego katastrofe wylacznie od strony technicznej. Jako osoba z lotnictwem zwiazana czuje sie zobowiazany taki watek zalozyc.

Na poczatek przypomnienie sprawy z 1983. Lot KAL 007 koreanskich linii lotniczych.
Samolot zostal zestrzelony przez radziecki mysliwiec nad terytorium radzieckim.
Haha, ale nie o fakt zestrzelenia chodzi!

Na skutek 'czeskiego bledu' zlego odcztania przyrzadow samolot KAL 007 lecial kursem odchylonym od takiego jaki mial byc.
Sily powietrzne USA, nadzor radarowy wiedzialy doskonale o tym ze KAL 007 leci zle , ale zdecydowaly sie wykorzystac ten fakt naruszenie przez samolot pasazerski przestrzeni lotniczej USSR do sprawdzenia jak dziala tamtejszy system wykrywania, ostrzegania i jak reaguje. Chodzilo o namierzenie aktywnosci radarow, polaczen radiowych, wylapanie komunikatow itp.

USA nie wzielo pod uwage tylko jednego - nie spodziewali sie ze USSR zestrzeli samolot pasazerski, spodziewali sie co najwyzej zmuszenia do ladowania. Niestety przeliczyli i troche dusz poszlo do nieba.



Teraz nasza katastrofa w Smolensku.

Wg mnie jest nieprawdopodobne by lotu tego samolotu nie sledzily rosyjskie radary sekunde po sekundzie. To zreszta ich obowiazek.

Przypomne jeszcze jeden wypadek z historii lotnictwa komunikacyjnego.

Rok 2002 Überlingen.

Zderzenie dwoch samolotow w powietrzu - Tu-154M (tak, taki sam jak prezydenta L.K., ale nie o to chodzi) z przewozacym cargo DHL Boeingiem 757-23APF.

Tak te samoloty spotkaly sie w powietrzu na wysokosci 11000m :



Istnieje cos takiego jak system antykolizynego ostrzegania - precyzyjny system namierzania przewidujacy takie sytuacje i pozwalajacy w pore zapobiec tego typu tragediom.

Podaje to jako zilustrowanie faktu jak precyzyjne musza byc urzadzanie potrafiace przewidziec ze dwa samoloty znajdujace sie od siebie jeszce bardzo daleko, sa na kursach prowadzacych do zderzenia w jednym miejscu w przestrzeni.
I jest to system cywilny.

Teraz wrocmy do rosyjskich radarow sledzacych lot nieszczesnego Tu-154M naszego prezydenta.

ROSJANIE MUSIELI WIEDZIEC JAKA JEST SCIEZKA SCHODZENIA SAMOLOTU I WIEDZIELI ZE JEST ONA BLEDNA, tak samo jak Amerykanie wiedzieli ze koreanski KAL 007 leci zla trasa i ze naruszyl przestrzen powietrzna USSR.

Rosjanie mieli czas na to by ostrzec zaloge, ale tego nie zrobili.
Nie byl to zamach, tylko pozwolili im sie pozabijac, tym samym byz moze byl to 'zamach' w bialych rekawiczkach -
blad zalogi, koniec, REST IN PEACE...

Co do samego samolotu TU-154M.
Samolot ten jest malo sterowny przy malych predkosciach (a taka jest predkosc ladowania.
Nowoczesniejszy samolot dawalby wieksza szanse wyjscia z opresji, aczkolwiek tylko ´wieksza´, a nie gwarantowalby niczego pewnego.

Dla ilustracji ladowanie Airbusa w Hamburgu, ktore o wlos nei zakonczylo sie tragedia:
http://www.youtube.com/watch?v=0-qDhGGVDpM

TU- 154M roztraskalby sie w takiej sytuacji. A tutaj widac jak Airbus reaguje na stery - niemalze jak mysliwiec i od razu wznosi sie podobnie.

A tutaj widoczne uszkodzenia tego samolotu przy tej probie ladowania:
samolot zlamal koncowke skrzydla o plyte lotniska
http://www.youtube.com/watch?v=PWl0TygaeDw&feature=related
Powrót do góry
ucb
UĹťYTKOWNIK ZBANOWANY
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 19
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 16:13    Temat postu: Dyskusja na temat przyczyn katastrofy w Smolensku Odpowiedz z cytatem

nieznam sie zbytnio na samolotach ale z twojej wypowiedzi wynika e oskarzasz rosje o atak terrorystyczny moze sie myle,ale powiem tak ze znam zasady pzrewozenia prezydenta bo ostatnio troche czytalem i fakt jest taki ze jesli samolot ma klopoty podczas lotu badz podczas ladowania decyzje podejmuje prezydent i wtedy pilot nie moze podwazyc takiej decyzji nawet jesli jest to niebezpieczne i fakt jest taki ze to jest wina prezydenta ktory wydal rozkaz ponownej proby ladowania nie sluchajac sie rad pilotow moge sie mylic bo tylko piloci znaja cala prawde a odnich juz sie nik nie dowie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Konieczko
Gość
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 16:25    Temat postu: Re: Dyskusja na temat przyczyn katastrofy w Smolensku Odpowiedz z cytatem

ucb napisał:
nieznam sie zbytnio na samolotach ale z twojej wypowiedzi wynika e oskarzasz rosje o atak terrorystyczny...


O Matko Boska.. gdzie ja mowie o jakimkolwiek atatku terrorystycznym ??

Mowie ze pilot popelnil blad, a Rosjanie doskonale wiedzieli ze samolot nie trafi w lotnisko i nie poinformali o tym zalogi, tyle. Nikt nie atakowal, tylko ktos zaniechal ostrzezenia w pore i tyle.
I nikogo nie oskarzam, bo mozna oskarzyc o celowe dzialanie, a tutaj celowosc polegala na braku dzialania.

Rodziny ofiar lotu KAL007 takze nigdy nie oskarzaly armii USA.

I tutaj takze nikt nie oskarzy Rosji... Moze kiedys ktos cos 'chlapnie'.
Powrót do góry
viking
User bywa złośliwy, IGNORUJ takie posty!
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 1747
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 16:25    Temat postu: Re: Dyskusja na temat przyczyn katastrofy w Smolensku Odpowiedz z cytatem

ucb napisał:
... fakt jest taki ze to jest wina prezydenta ktory wydal rozkaz ponownej proby ladowania nie sluchajac sie rad pilotow moge sie mylic bo tylko piloci znaja cala prawde a odnich juz sie nik nie dowie


Jakiej ponownej próby? Za pierwszym podejściem się roztrzaskali. A na pokładzie samolotu ostatnie zdanie ma kapitan. Jeden odmówił lądowania z prezydentem w Gruzji w czasie wojny, tak naprawdę nie wiadomo co się stało z tym pilotem. Moze jest dalej pilotem ale gdzieś na xxxx w nagrodę. Pilot felernego lotu mógł wiedzieć co go czeka i próbował za wszelka cenę, tym bardziej ze wcześniej wylądował na tym lotnisku w tych warunkach samolot z Polski.
_________________
Bardzo niewielu mężczyzn posiada klucz do serca kobiety, pozostali obywają się wytrychem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Froskur

Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 484
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 16:26    Temat postu: Re: Dyskusja na temat przyczyn katastrofy w Smolensku Odpowiedz z cytatem

ucb napisał:
znam zasady pzrewozenia prezydenta bo ostatnio troche czytalem i fakt jest taki ze jesli samolot ma klopoty podczas lotu badz podczas ladowania decyzje podejmuje prezydent i wtedy pilot nie moze podwazyc takiej decyzji nawet jesli jest to niebezpieczne

- Ja akurat czytalam, ze na pokladzie samolotu Bogiem jest Kapitan i niezaleznie od sugestii czy rozkazow to On podejmuje ostateczna decyzje. (Nie mowie ze nie jest poddawany probom nacisku czasem) Gdzie wyczytales ze to Prezydent decyduje i pilot nie ma prawa sie sprzeciwic????


ucb napisał:
fakt jest taki ze to jest wina prezydenta ktory wydal rozkaz *ponownej proby ladowania nie sluchajac sie rad pilotow

-* Wg najnowszych analiz proba ladowania byla tylko jedna, wiec nie bylo ponownej proby ladowania
- Dopoki nie zostanie to potwierdzone z tasm, nie powinienes posuwac sie do autorytarnych stwierdzen w stylu "fakt jest taki ze to jest wina prezydenta ktory wydal rozkaz", bo narazie nie ma zadnych dowodow na to zeby taki rozkaz, czy nawet sugestia padla
(choc to tez moja teoria)
_________________
Imperare sibi maximum est imperium
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zatroskany
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 2
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1220
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wobec tego ze wszystko o katastrofie juz dawno wyjasnil Ojciec Dyrektor a Konieczkowi daleko do dyrektorskiej glowy i nic lepszego nie wykombinuje wiec niech Szanowny Moderator wrzuci ten wontal na off-topic Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Froskur

Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 484
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 16:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zatroskany napisał:
Wobec tego ze wszystko o katastrofie juz dawno wyjasnil Ojciec Dyrektor a Konieczkowi daleko do dyrektorskiej glowy i nic lepszego nie wykombinuje wiec niech Szanowny Moderator wrzuci ten wontal na off-topic Cool

o matko, jaka zenujaca rozmowa.. Shocked
_________________
Imperare sibi maximum est imperium
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zatroskany
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 2
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1220
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 16:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Froskur napisał:
zatroskany napisał:
Wobec tego ze wszystko o katastrofie juz dawno wyjasnil Ojciec Dyrektor a Konieczkowi daleko do dyrektorskiej glowy i nic lepszego nie wykombinuje wiec niech Szanowny Moderator wrzuci ten wontal na off-topic Cool

o matko, jaka zenujaca rozmowa.. Shocked


Ojciec Dyrektor i wszystko jasne!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Froskur

Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 484
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 16:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zatroskany napisał:

Ojciec Dyrektor i wszystko jasne!

Surprised bo mi sie mozg zlasuje..
_________________
Imperare sibi maximum est imperium
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ucb
UĹťYTKOWNIK ZBANOWANY
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 19
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 17:00    Temat postu: Re: Dyskusja na temat przyczyn katastrofy w Smolensku Odpowiedz z cytatem

????


-* Wg najnowszych analiz proba ladowania byla tylko jedna, wiec nie bylo ponownej proby ladowania
- Dopoki nie zostanie to potwierdzone z tasm, nie powinienes posuwac sie do autorytarnych stwierdzen w stylu "fakt jest taki ze to jest wina prezydenta ktory wydal rozkaz", bo narazie nie ma zadnych dowodow na to zeby taki rozkaz, czy nawet sugestia padla
]wedlug tasm pokazanych w telewizji nakreconych amatorska kamera rostrzaskali sie podczas 3 proby ladowania bylo to pokazane w skrotach.tak zgadzam sie ze pilot ma ostatnie zdanie ale nie podczas przewozu prezydenta ze tam jakis tam pilot odmowil ladowania pezydentowi moze doszli do porozumienia na pokladzie a po wyladowaniu zwalili wszystko na pilota takie wiadomosci mozna znalesc na www.google.pl i jest dokladnie opisane jak wyglada transport prezydenta i nie tylko lotniczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nigel
Reporter ICELAND.PL
Dołączył: 06 Lis 2004
Posty: 261
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 17:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Konieczko napisał:
ROSJANIE MUSIELI WIEDZIEC JAKA JEST SCIEZKA SCHODZENIA SAMOLOTU I WIEDZIELI ZE JEST ONA BLEDNA, tak samo jak Amerykanie wiedzieli ze koreanski KAL 007 leci zla trasa i ze naruszyl przestrzen powietrzna USSR.


Na samolotach się nie znam i nawet nie będę nic rzeźbił, ale w prasie czytałem coś o odmiennych procedurach kwitowania wysokości w lotnictwie zachodnim i hm "radzieckim". Zbadałeś może ten wątek?

Może nie wszyscy wiedza, ale jest to chyba wazne dla tej katastrofy: przed lotniskiem jest dolina w którą mógł się "złapać" pilot.

obrazek 1, obrazek 2
_________________
Skandynawia - wortal raczkujący
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Froskur

Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 484
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 17:24    Temat postu: Re: Dyskusja na temat przyczyn katastrofy w Smolensku Odpowiedz z cytatem

ucb napisał:
????


wedlug tasm pokazanych w telewizji nakreconych amatorska kamera rostrzaskali sie podczas 3 proby ladowania bylo to pokazane w skrotach.tak zgadzam sie ze pilot ma ostatnie zdanie ale nie podczas przewozu prezydenta ze tam jakis tam pilot odmowil ladowania pezydentowi moze doszli do porozumienia na pokladzie a po wyladowaniu zwalili wszystko na pilota takie wiadomosci mozna znalesc na www.google.pl i jest dokladnie opisane jak wyglada transport prezydenta i nie tylko lotniczy


- to nie byly proby ladowania tylko kolowanie, okrazenia ktore piloci robia by zbadac zeby sie dobrze przymierzyc jesli warunki sa trudne. Proba ladowania byla tylko jedna, nieudana niestety.

- pilot ma ostatnie slowo nawet wobec prezydenta, poniewaz to on odpowiada za bezpieczenstwo wszystkich na pokladzie
http://opinie-publicystyka.netbird.pl/a/42629
http://www.emetro.pl/emetro/1,85648,7756849,To_pilot_decyduje.html

- na google mozna znalezc rowniez wiadomosci o kosmitach w Pobierowie i trzyglowych noworodkach
_________________
Imperare sibi maximum est imperium
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sigurdur !

Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 40
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Warunki lądowania wtedy były dość ekstremalne, a system który ma pomagać pilotom we mgle Smoleńsku miał i ma bardzo skromny w pełni słowa tego znaczenia!Ja bym obstawiał przyczyny katastrofy w obsłudze lotniska i jej administrowaniu http://www.tvn24.pl/-1,1652433,0,1,wymieniali-lampy-tuz-po-katastrofie-tu_154,wiadomosc.html Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Froskur

Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 484
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sigurdur ! napisał:
Warunki lądowania wtedy były dość ekstremalne, a system który ma pomagać pilotom we mgle Smoleńsku miał i ma bardzo skromny w pełni słowa tego znaczenia!Ja bym obstawiał przyczyny katastrofy w obsłudze lotniska i jej administrowaniu http://www.tvn24.pl/-1,1652433,0,1,wymieniali-lampy-tuz-po-katastrofie-tu_154,wiadomosc.html Exclamation


no tak, tylko ze znajac swoje lotnisko i pogode zalecono naszej ekipie ladowanie gdzie indziej..
_________________
Imperare sibi maximum est imperium
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mariusz_Pabianice

Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 472
Skąd: Reykjanesbaer
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 18:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma sensu dyskutowac dlaczego nie polecieli na inne lotnisko. Mieli wystarczajaca ilosc paliwa, zeby sprobowac podejsc do ladowania. Jezeli okazaloby sie to niemozliwe mieli odleciec na zapasowe lotnisko. -Tak wynika z wywiadu z kontrolerem lotow.

Pytanie brzmi dlaczego podczas tej proby, 1,5km przed lotniskiem znalezli sie na wysokosci 8m. Odpowiedz na to pytanie jest przyczyna tego wypadku. Albo mysleli ze sa wyzej, albo ze sa juz nad pasem. Obstawiam to pierwsze.

Wysokosciomierze baryczne ustawia sie na podstawie cisnienia podanego przez kontrolera lotow. Kontroler mogl miec zle dane o cisnieniu. Mogl miec dobre dane, a podac zle. Pilot mogl zle zrozumiec, albo zle je wprowadzic. Z tego co wiem sa dwa wysokosciomierze i kazdy pilot ustawia swoj, wiec bardziej prawdopodobny jest blad kontrolera. Jest tez roznica jednostek. W Rosji uzywa sie mmHg, w Polsce hPa.

Obstawiam, ze kontroler podal zle cisnienie. Tym bardziej, ze w wywiadzie sugerowal, ze piloci mieli problemy z rosyjskimi liczebnikami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
nigel
Reporter ICELAND.PL
Dołączył: 06 Lis 2004
Posty: 261
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 18:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mariusz_Pabianice napisał:
Obstawiam, ze kontroler podal zle cisnienie. Tym bardziej, ze w wywiadzie sugerowal, ze piloci mieli problemy z rosyjskimi liczebnikami.


Wg polskiej strony piloci znali język rosyjski.
_________________
Skandynawia - wortal raczkujący
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
GABFRYD

Dołączył: 24 Lip 2009
Posty: 12
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.youtube.com/watch?v=AZ5Vjjozt3I
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
siewa26
Ogłoszeniodawca zweryfikowany
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 814
Skąd: pUstka
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 21:58    Temat postu: Re: Dyskusja na temat przyczyn katastrofy w Smolensku Odpowiedz z cytatem

ucb napisał:
ladowania decyzje podejmuje prezydent i wtedy pilot nie moze podwazyc takiej decyzji
Może w jakiś totalitarnych państwach tak jest, jeśli tak dobrze szukałeś to wytłumacz wtedy dlaczego pilotom podważającym decyzje prezydenta dają medale...

Szkoda tylko że tak mało osób o tym słyszało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
ucb
UĹťYTKOWNIK ZBANOWANY
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 19
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 22:11    Temat postu: Re: Dyskusja na temat przyczyn katastrofy w Smolensku Odpowiedz z cytatem

- na google mozna znalezc rowniez wiadomosci o kosmitach w Pobierowie i trzyglowych noworodkach[/quote]




na google nie trzeba szukac kosmitow wystarczy spojzec na obrazek w twoim profilu i jusz mamy kosmite prawdopodobnie potomka ALFA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ucb
UĹťYTKOWNIK ZBANOWANY
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 19
PostWysłany: 17 Kwi 2010, 22:18    Temat postu: Re: Dyskusja na temat przyczyn katastrofy w Smolensku Odpowiedz z cytatem

decyzji [/quote] Może w jakiś totalitarnych państwach tak jest, jeśli tak dobrze szukałeś to wytłumacz wtedy dlaczego pilotom podważającym decyzje prezydenta dają medale...

Szkoda tylko że tak mało osób o tym słyszało.[/quote]


czlowieku ty tu pokazujesz przyklad gdzie bylo zagrorzenie militarne w takich przypadkach nik by nikogo nie sluchal bo kazdy ma zamiar zyc a w smolensku nie bylo zadnego zagrozenia nikt niemial zamiaru ich zestzrelic smieszny jestes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Następny
Strona 1 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



SIGN PETITION FOR TRAVELLING WITH PETS ON ICELAND!
Kuchnia Azjatycka: chińska, tajska, indyjska, japońska, wietnamska itd.
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron