reklama

Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna

ICELAND.PL :: Islandia - strona główna portalu

ZANIM COŚ NAPISZESZ PRZECZYTAJ REGULAMIN  
JEŚLI KTOŚ CIĘ OBRAŻA LUB ŁAMIE REGULAMIN, NIE DAJ SIĘ SPROWOKOWAĆ, NAPISZ DO ADMINA!

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 

Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   

Nurkowal moze ktos w wodach tego pieknego kraju?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Różności dla Islandofilów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rekinludojad

Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 11
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 16 Lis 2005, 18:46    Temat postu: Nurkowal moze ktos w wodach tego pieknego kraju? Odpowiedz z cytatem

Czy jest tu jakis Nurek? Smile
Czy moze sie ktos wypowiedziec co slychac pod woda ?
Moze ktos opisze jakies miejsca nurkowe .
Jak z biciem butli Question
Przepisy Question
Polowania podwodne itp.
Islandzkie centra nurkowe ich ceny.
Ogolne wrazenia i spostrzezenia beda mile widziane.
W ogole widzial ktos ekipy nurkow na Islandii Question
Paweł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
viking
User bywa złośliwy, IGNORUJ takie posty!
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 1747
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 17 Lis 2005, 3:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W maju jak wracałem promem na wyspę to spotkałem małżeństwo z polski które miało zamiar nurkować. Nie wiem czy udało im się.
Dwa razy widziałem na jeziorze Pingvallavatn w lecie jak nurkowali. Ale nie wiem co to byli za ludzie.
_________________
Bardzo niewielu mężczyzn posiada klucz do serca kobiety, pozostali obywają się wytrychem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
skinheads
Gość
PostWysłany: 17 Lis 2005, 12:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak ktos bedzie nurkowal w oceanie to wieloryb ich nie zje?
Powrót do góry
Nul

Dołączył: 02 Gru 2004
Posty: 329
Skąd: Kraków
PostWysłany: 17 Lis 2005, 15:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej Rekin i ewentualnie inne Nury!

O nurkowaniu "tam" jest trochę tu:

http://www.kafarinn.is/english.htm
http://www.diveiceland.is/

Generalnie widzi mi się, ze jest w sposób zorganizowany drogo - widziałam w Rkv propozycje wypadów nurowych, o ile dobrze pamiętam taką jedną ofertę, to było 15000 isk za jedną osobę, 17000 za dwie osoby. Chodziło chyba o Silfrę. Podobno jest atrakcyjna... Nie wiem, na ile się cena może wahać, jeśli sobie sam zorganizujesz w którymś centrum.

Mój kolega z Akureyri ma jakiegos kolegę nurkującego, w Akureyri się chyba pływa na wraki, moze można coś z nim zorganizować? W każdym razie ja chętnie się na Wyspie ponurzam...

Pzdr,
An.
PS. No tak, ceny na jednej z tych stron też są...
_________________
A-Nul
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rekinludojad

Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 11
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 17 Lis 2005, 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za odpowiedz Smile

Daj spokoj z takimi cenami. Ja tam zawsze jak gdzies jade z ekipa to wypozyczamy mala sprezarke Coltri. Na 5 osob w zupelnosci wystarczy.
Poco placic taki haracz w centrum nurkowym. Poza tym prowadza cie za rączke i pokazuja jak w egipcie...."Tego nie dotykaj" i po lapach!!!
Nie poto chce jechac zeby plywac za kims w rzadku.
Chce wchodzic do wody gdzie chce i kiedy chce.
Oni bazuja na tym ze rzadko kto, przywozi ze soba sprzet.
I dlatego tak kosza.

Ciekawi mnie jeszcze co mowia przepisy IS odnosnie polowan z kusza.
Norwegia jest b liberalna pod tym wzgledem. Krotko mowiac mozna polowac prawie na wszystkie ryby. Bez zadnych zezwolen. Ograniczeniem jest tylko ilosc. Nie moga to byc ilosci hurtowe. Tylko na wlasne potrzeby.
No i calowity zakaz polowow homara. Zabieraja wszystko,jak zlapia. Lacznie z samochodem ktorym sie przyjechalo.

Jak dla mnie raj. Nie rozstaje sie z patelnia. Very Happy

Moze byc jeszcze tak ze sa wymagane jakies specjalne zezwolenia na nurkowanie w wodach IS.
Tak jak zrobili w HR.
Owszem mozesz nurac prywatnie ale trzeba wykupic zezwolenie ...ktore slono kosztuje.
Wtedy sie nie oplaca i jedyne wyjscie to centrum nurkowe.
Fajna stona.
Dzieki za INFO.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Nul

Dołączył: 02 Gru 2004
Posty: 329
Skąd: Kraków
PostWysłany: 18 Lis 2005, 12:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie no jasne, że ja też nie chcę tak płacić - wiadomo, że wtedy sobie wliczają wszystko, dowożą Cię, dają piknik i w ogóle, a samego taplania się w wodzie jest za mało na taką cenę... Przynajmniej jak dla mnie... Co do pozostałych kwestii (polowanie, zezwolenie ewentulane) - przyznaję, że nie wiem, mogę popytać. Może coś by z tego wyszło.

I co, żadnych więcej nurów w tym gronie nie ma?

An.
_________________
A-Nul
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Jola

Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 1000
PostWysłany: 18 Lis 2005, 18:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rok temu pisaliśmy w artykule na iceland.pl o nurkowaniu w Þingvallavatn.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Nul

Dołączył: 02 Gru 2004
Posty: 329
Skąd: Kraków
PostWysłany: 19 Lis 2005, 10:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, i właśnie ten artykuł spowodował, że mi się zamarzyło dać nura na Wyspie - spodobało mi się zwłaszcza to pływanie z Europy do Ameryki i z powrotem Smile Chwilowo jeszcze nie miałam okazji marzenia zrealizować, ale może następnym razem...

Tak wiec dzięki, iceland.pl Smile
_________________
A-Nul
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pylon

Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 7
Skąd: Pszczyna (PL)
PostWysłany: 20 Wrz 2007, 13:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj, naprawdę nurkowanie w Silfrze Tingvallavatn to coś pięknego Very Happy
Woda rzeczywiście o niespotykanej czystości i przejrzystości, jedyny mankament to temperatura ok. 3-4st. Miałem okazje popływać po powierzchni w mokrym skafandrze + kilka bezdechów, ale i tak warto byłoSmile
Polecam nawet przejazdem zajrzeć bo woda czyściutka!!

Dzięki za artykuł na ICELAND.PL!! Zachęcił mnie i zmobilizował do zabrania sprzętu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Nul

Dołączył: 02 Gru 2004
Posty: 329
Skąd: Kraków
PostWysłany: 28 Wrz 2007, 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej, no wreszcie ktoś dał nura! Dziękuję za info, pylon Smile

Mokry mi nie grozi, bo i tak nie mam, pojadę z suchym, nie zrezygnowałam... Smile Na razie ciagle jeszcze nur islandzki pozostaje mi jakimś odleglejszym marzeniem, namiętnie jeżdżę za to na Lofoty - trenując nurkowania "północne" Smile Faktycznie z tym łowieniem ryb w Norwegii jest rewelacyjnie, świeża rybka na śniadanie, obiad i kolację, mniam!
_________________
A-Nul
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Nul

Dołączył: 02 Gru 2004
Posty: 329
Skąd: Kraków
PostWysłany: 5 Lip 2014, 23:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taaa... Parę lat minęło, wciąż jeszcze nie zanurałam na Islandii... A może nurków na forum przybyło?
_________________
A-Nul
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pomalutku

Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 38
PostWysłany: 6 Lip 2014, 0:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przybyło, a Silfra nadal uwodzi swoim pieknem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stradivari

Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 18
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 6 Lip 2014, 0:42    Temat postu: cisza Odpowiedz z cytatem

jak dobrze że pod.................nie gadają:-)
_________________
Lepszy głupiec nieuk, niż uczony głupiec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Różności dla Islandofilów Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



SIGN PETITION FOR TRAVELLING WITH PETS ON ICELAND!
Kuchnia Azjatycka: chińska, tajska, indyjska, japońska, wietnamska itd.
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron